"smörj formen med smör"

Jag vet inte riktigt om jag smörar eller om jag bara är dumdristigt överambitös. Hur som helst så känner jag att det är så jäkla varierande nivå på upplärningen av nya medarbetare på BR. Bara det introt jag fick var ju förskräckligt. Så.... jag har skrivit ihop en guide för nya medarbetare som jag skickat till min försäljningschef. Själv tycker jag att utkastet är hrm.. strålande, men vi får se vad han anser. Jag drömmer om att hela koncernen skall kunna använda den guiden. Men så har jag ju lite "diktator"-tendenser också.

Det viktigaste som finns är ju som bekant första intrycket. Så är det väl på arbetsplatser också. Tänk att få komma till jobbet, bli tilldelad skåp, namnbricka, få en presentation av de man ska jobba med och när man går hem för dagen så har man ett schema på exakt vad man kommer få lära sig de närmaste två veckorna. Hur häftigt vore inte det? Hur många arbetsplatser har det?

Annars då, var på butikschefsmöte idag, kom hem sent och eftersom Niclas är på LGK (ledningsgruppskonferens) så var Carol här och passade Amanda. Lagat mat hade de gjort också så jag blev helservad här hemma. Skönt!
Amanda ville inte vara med mig utan bara med sin farmor. Hm ;) 

Jag är dödstrött på svininfluensan. Jag kan verkligen inte förstå varför det är så otroligt mycket skriverier om det. Hela jobbet verkar vara dränkt av alcogel och varningsplanscher. Men kom igen. Visst, är man i riskgruppen så förstår jag, men att alla svenska företag blir som förlamade av detta och köper in alcogel till förbannelse, DET ÄR JU ABSURD!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Diktator-tendenser ja, det är ju inte svårt att räkna ut vem som bestämmer hemma hos oss :D

2009-10-19 @ 14:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0