Kära läsare

Tjena. Jag igen. Nej, jag blev inte kidnappad av en sekt i Danmark. Jag har heller inte varit utan dator sen jag kom hem. Inte ens tv har jag varit utan (fastän jag säger det till radiotjänst när de jäklarna ringer). Jag har helt enkelt inte riktigt orkat skriva på sista tiden. Men nu så!
 Lyssnar ni på Rix Fm? Där kör de ju med "hissa och dissa" varje morgon. Helt klart ett koncept att anamma, så here goes.

Dissningar den gångna månaden:

- Bilköer. Kommer aldrig bli inne, kommer aldrig bli miljöeffektivt. Att ligga och brumma på ettan drar bensin i samma takt som miss piggy dricker milkshake. Framförallt får man klaustrofobiska attacker.  Tvi!
- När en kund börjar ett telefonsamtal med: "Det var blabla von blabla på djursholmsvägen 74 i Djursholm" vet man vart det barkar. Fem minuter senare fick jag förklara (utan framgång) att BR-leksaker inte med FLIT säljer defekta leksaker och att vi inte kan åka hem till kunden och byta ut den deffekta produkten (som f.ö. inte var deffekt visade det sig).
- Kunden som hävdade att det var "skitballonger" hon hade köpt där ALLA hon hade blåst upp SPRÄNGDES i ansiktet på henne (notera att det inte är krut i några av våra ballonger). Eftersom det här var direkt efter den andra kunden och jag behövde avreagera mig blåste jag upp 20 av de totalt 40 ballongerna i påsen. Ingen gick sönder. Sen tittade jag bara på henne. "Oj då, du kanske har en annan teknik" var hennes svar. Människor är fantastiska.  


Hissningar den gångna månaden:
- Bilköer. Enda gången en porsche kör långsammare än min fiat (om jag ligger i den snabbare filen vill säga)
- Att jobba i en leksaksbutik. Idag har jag sommarpyntat butiken och den ser ut som ett helfestligt tivoli med flygande drakar i taket, volleybollnät och gungande björnar. Fantastiskt.
-Trafikrapportering på radion. Otroligt onödigt om man bara kan välja en väg, jag vet, men man får sån gemensamhetskänsla med alla andra stackare bredvid en. Anonym gemenskap är bra gemenskap.
- Minisemester på Kolmården. Vara med de vänner jag hinner träffa alldeles för sällan, vara med alla gullungar jag gillar. Och sen god mat, sol och alla på ett fantastiskt humör. Mmm!
- "Lie to me" är min nya husgud. Vilket fantastiskt program. Dessutom börjar det komma ut en hel del böcker om att läsa människor och anpassat ledarskap. Jag ska sluka alla.
- För övrigt VET jag numer att mitt drömjobb är att jobba med personalutveckling. Äntligen har jag kommit på det. Eller skriva en bok. Eller både och!

Kommentarer
Postat av: linda

Hallå vännen!Kul att du är tillbaka ;)

Jag förmodar att det är du som försöker vara anonym på min blogg, men det låter som en alla tiders idé!!

2009-05-16 @ 10:59:13
Postat av: Mammsen

Äntligen!!! Å vad vi har längtat (alla dina fans) efter dina kloka ord. Snälla skriv varje dag så vi har något att se fram emot.

"I huvudet på Angelica"

2009-05-17 @ 14:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0