Tankar på mord

Trodde aldrig jag skulle överväga det, men så är det. Glenn (kaninen alltså) är ständigt lös i magen. Flera gånger i veckan skurar jag där inne men det är ändå alltid skitigt.  Han äter på ALLT och håller som bäst på att tugga sig ur stoppningen på vår gästsäng. Detta trots att jag ger honom kvistar att gnaga på. Kanske är det ett resultat av att jag inte ger honom den tiden han behöver. Det mår jag jättedåligt över. Jag är fortfarande av åsikten att man inte ska skaffa djur när man inte kan ta hand om dem. Och nu är jag där själv. Visst, han får vad han behöver i form av hö och mat och sallad. Men allt annat har jag dåligt samvete över. Om vi inte hittar ett hus innan hösten undrar jag om jag inte ska låta honom somna in.

Inte bara för tiden jag inte ger honom, utan för att Amanda inte kan vara i sitt rum över huvudtaget. Jag önskar att hon kunde sova därinne till hösten. Jag och Niclas har ingen egen vrå för oss själva. Sånt är lite jobbigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0