O-lustig dag

Det är vattnigt i ögonen idag. Jag fick en parkeringsböter på 700 för att jag lyckades ställa mig på en handikappruta (skylten var flera parkeringsplatser bort). Då gör det ont i hjärtat.

Vi var högsta budgivare på drömhuset också, fast det betyder tydligen inte att man får det, nä säljaren valde att sälja till några som kunde flytta in om en månad. Mäklaren hörde inte ens av sig för att kolla om vi ville lägga mer pengar för att kompensera för de extra månaderna. Vi fick ett sms. Vilken respekt man får för såna mäklare. Jag har aldrig blivit dumpad med sms, men jag tror jag vet hur det känns nu.

Framöver kommer jag jämföra alla hus vi tittar på med det här. När jag visste att vi var högst så gjorde jag upp planer om äppelpajer på hösten (två gamla fina äppelträd fanns det), middagar med vänner i den öppna planlösningen, lata sommardagar på tomten, Amanda tultandes i gräset, inte massa planerande varje gång man vill komma utomhus, Glenn skuttandes i trädgården, grillkvällar med varma filtar på altanen, eget sovrum till Amanda, vänner som kan sova över.

"Det kommer fler som är lika fina" säger alla. Jag hoppas verkligen ni har rätt.

Kommentarer
Postat av: linda

ååhh...jag kan förstå hur det känns. Som när man blev dumpad när man var mindre och man var jättekär och trodde in i sista sekund att något skulle hända så att det skulle vi bli igen :(

Men sen händer det värsta...man ser någon annan ta kärleken!

Kan tro att det är vattnigt! Kram på er

2009-03-11 @ 11:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0