Bakar bullar

Japp, snart kommer bull-doften ligga tät i den Almska stugan. Jag bakar bullar till Amandas födelsedag men jag misstänker att det kommer vara ett visst "svinn" på antalet efter att Niclas och Amanda varit framme.

Annars då? Ledig söndag-måndag. Det har varit jätteskönt och det finns ju en fördel med att jobba som ett as: jag njuter av vardagen så otroligt mycket just nu. Egentligen trivs jag jättebra i lägenheten (långt mycket bättre än den i Haninge), men tankarna snurrar runt radhus hela tiden. I minsta situation lyckas jag hitta paraleller till att flytta. Exempel:

- Vi var i djuraffären och handlade kattmat. Jag ser de där jätteklösbrädorna och tänker att en sån skulle Cala kunna ha om vi flyttade. I UTE-rummet kanske!
- Vi är på elgiganten och köper dammsugarpåsar och jag ser matberedaren-of-my-dreams stå där." En SÅN skulle få plats på köksbänken i vårt radhus" tänker jag direkt.
- Amanda leker med leksaksspisen i kaninens (hennes?) rum och jag tänker på hur fint det skulle kunna vara där om inte kaninen bodde där och bet sönder allt.
- Jag öppnar kylen och ser sojan och tänker på alla marinader jag skulle göra om vi kunde grilla.

Ja, ni fattar. Om man bara är lite lätt psykotisk, har en livlig fantasi och svårt att hålla sig till nuet så kan man förknippa ALLT med en flytt.

Jag mår bra, trots ihållande host i tre veckor. Min familj mår bra, det går ok på jobbet. Och ändå är jag så deppig... Hur kommer det sig? Människor med RIKTIGA problem borde slå mig i huvudet med en knölpåk. Det tycker jag iallafall...

Kommentarer
Postat av: Jonny

Jag tyckte jag kände lukten av bullar i måndags!

2009-03-25 @ 07:14:15
URL: http://phwoar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0