Matporr

Ska käka rätt nu (igen). Sen såg jag nya tidningen av "buffé" på vårt köksbord. Genast började jag läsa. Kände hur upphetsningen steg. Kollade på bilderna. Njöt. Kände nästan smaken på tungan. Hjärtat slog dubbelslag.  

Matporr när man läser sånt där. Jag drömmer om saftiga biffar, jordgubbstårtor, sill och pizza. Mmmm...

Nästa vecka blir det iallafall färskpotatis sallad, med vinegrett och smulad fetaost, oliver, soltorkade tomater. Till det lite kött och kanske den där grillsåsen pappa bjöd på. Note to self: ta receptet!

Nytt (eller nåja) i djungeln av teer är Kusmi Tea som är väldans inne (iallafall om man får tro alla tidningar) Vem vet, kanske är det min "cup of tea?"  Om inte annat fina burkar som gärna får stå framme i vårt kök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0