Kövarning

Alltså. Vad i hela fridens namn är en kövarning? Jag kan berätta så här mycket för er kära läsare, att det jag vet om en kövarning är att de pratar om den på trafikrapporten varje morgon. Låt mig säga så här: det är ju inte så att man inte märker att det är kö. Tro mig, det råder inga som helst tvivel om hurvida man befinner sig i en kö när man väl är där. "Jaha, här var det massa bilar och jag är i mitten av alla och rör mig ingenting alls, kan det här vara en sån där berömd bilkö?" Nej precis, skulle inte tro det. Man lyssnar på trafikrapporten av två anledningar:

1. Man hoppas att de ska säga att kön släpper runt hörnet 100 meter bort (har aldrig hänt)
2. Man hoppas att de ska berätta VARFÖR det är kö. Man vill att de ska säga "en två-miljoners ferrarri har fått punka på vänster framdäck 200 meter längre fram, så om alla tutar och hånar honom med spottloskor för att ni blir sena till jobbet skulle det vara super" (har heller aldrig hänt)

Nä, de säger aldrig vad man vill höra. Istället pratar de om den där förbannade kövarningen. Till min fråga, vad i h-e ska man göra när de utfärdar en kövarning?! Ställa bilen vid vägkanten och gå till närmaste tunnelbana? Tuta två gånger om någon annan MISSAT att det är kö? Varför finns det ens ett ord som heter kö-varning? Och varför utfärdar de en kövarning på morgonen i sthlms innerstad?? Nyheter för alla stockholmare: Det är kö VARJE vardagsmorgon.

Har ni hört historien om pojken och vargen? Det är ungefär samma sak som en kövarning. Att utfärda en kövarning är som att varna för regn MEDANS det regnar. Smart.

Nä, tvi för konstiga utfyllnadsord som liksom hånar en när man sitter där och är frustrerad.

Kommentarer
Postat av: J

Herregud. Stockholms trafiken. För att inte nämna hur det var förr i tiden. Ja. FY FAN SÄGER JAG BARA. Den där gula bilen. Ja. Fiat Pandan! Med en sån där grön slemmig övningskörnings skylt på. Där åkte den. Eller åkte den ens? Vad ska man säga. Hinder på väg.

2009-06-17 @ 16:26:33
URL: http://phwoar.blogg.se/
Postat av: J

Herregud. Stockholms trafiken. För att inte nämna hur det var förr i tiden. Ja. FY FAN SÄGER JAG BARA. Den där gula bilen. Ja. Fiat Pandan! Med en sån där grön slemmig övningskörnings skylt på. Där åkte den. Eller åkte den ens? Vad ska man säga. Hinder på väg.

2009-06-17 @ 16:27:19
URL: http://phwoar.blogg.se/
Postat av: josefina

Tittar bara in för att kolla läget och för att säga hej =)

2009-06-17 @ 16:42:25
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: linda

hallå analysera mera!! Annars då? Händer något kul till midsommar? grisön? Och när ska ni börja packa o flytta? Mycket nu :)

2009-06-17 @ 17:43:25
Postat av: Angelica

J: Har hottat upp den med en orange triangel nu också. Folk tutar mindre då...



Linda: Japp, grisön som vanligt. Och hittills har vi packat 7 kartonger. Alla innehåller blomkrukor. Nästa vecka är det semester, kom över vettja.

2009-06-17 @ 19:25:10
URL: http://almstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0