Fantastiska medarbetare.

Alltså. Vart ska jag börja. Jag vet att man inte ska hänga ut folk men nu har jag liksom på något sätt tappat alla koncept. Ni vet att jag för en del av er har berättat att det har "varit lite tufft" att komma in i jobbet och att man vissa dagar funderar på vad man gett sig in på?
Nu har jag inte berättat allt som har hänt, men för att ni ska få perspektiv på hur mina dagar brukar se ut kommer härmed dagens händelse:

Jag och tjejen jag ska lära upp kommer in kl. 08 på jobbet. Jag noterar att huvudlåset inte är låst och tycker det är jättekonstigt. Ännu konstigare är det att butiken inte heller är larmad. Alla lampor är avstängda och jag tar en runda i butiken och kollar om någon är där. Ingen.
Blir förbannad över hur man glömmer att larma på (och låsa) på kvällen men tänker att jag inte ska ta ut något i förskott utan höra med M som stängde kvällen innan.

Klockan 08.34 kommer han in i lunchrummet och följande samtal utspelar sig (han med sprucken bakisröst):

Jag: Du, det var varken larmat eller låst efter igår.
Han: Nä, jag var här.
J: Igårkväll? Men varför låser du inte innan du går hem?!
H: Nej, alltså jag var här
J: Igår?
H: Nej, nu.
J: Jag är ledsen, men jag förstår inte vad du menar.
H: Jag sov här.
J: Va? Var då?
H: Bland mjukisdjuren
J: Var du ute igår?!
H: Eh.....Mmmm.
J: Ok. Hur länge har du varit här?
H: *kollar på klockan* Jaeee... jag har väl sovit i fyra timmar.
J: Så du menar, att du var ute på krogen, sen gick du hit och SOV BLAND MJUKISDJUREN klockan fyra på morgonen istället för hemma???
H: Ja. Jag var rädd att försova mig, du blir ju så arg när jag kommer sent.
J: Men du förstår väl att det inte fungerar att göra så?!
H: Varför inte det?
J: För det första är det en arbetsplats, för det andra så märkte du inte ens att vi kom in och larmet var inte på!
H: Jo, det förstås, men så här har jag gjort förrut.
J: Det gör ju inte att det är okej!!!


Så, om ni går förbi en leksaksbutik på morgonen och ser en full, skäggig gubbe ligga och snarka med en mjukisdjurshäst under huvudet, då är det förmodligen bara min personal som är i farten.

Jag får börja dela ut skriftliga varning som andra använder toapapper, men vad 17, INGEN kan komma och säga att det inte händer något på mitt jobb...

Kommentarer
Postat av: Ankan

Anställ mig?!

2009-06-02 @ 22:07:29
URL: http://egoankan.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken härlig personal du har =). Men man måste ju skratta i allt elände också för snacka om att du har satt respekt i dom. Var rädd för att komma försent för du blir så arg då. Undra hur han tänkte? Att du skulle jubla för att han var så ordningsam så han går och sover på jobbet

Du det finns folk till allt

Kram

2009-06-07 @ 14:24:54
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Var det du som var den omskrivna butikschefen i dagens insändare i DN??

2009-06-11 @ 09:08:56
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0