Ser ut som f-n

Här hemma är det bombat. Man skulle kunna skylla på att en smällare briserat i vårt vardagsrum, men det hade inte varit sant. Om än trovärdigt.

Jag har fixat en hel del här hemma idag, men det känns som en piss i missisippi. Har planerat att cykla på träningscykeln en 40 min först och sedan städa i pauserna, hoppas det går bra. Niclas städar akvariet och har hällt upp en öl till sig. Till middag gjorde jag egen sushi och det blev SÅ gott. Amanda fick smaka lite sushiris med avokado och sen ville hon inte ha sin barnmatsburk längre. Så vår dotter har idag ätit sushi, dock utan wasabi och soja.

Dagen har varit jättemysig, vi har gjort absolut ingenting och det är perfekt. Imorgon är det jobb igen. 07-19 för min del. Jag ryser bara av tanken, men mantrat "Thailand, thailand" snurrar runt i skallen och mildrar den värsta ångesten. Dagarna går åt till att dagdrömma över vad vi ska göra där nere. Skit samma om det inte alls blir så, då har jag iallafall fått drömma. Jag är rädd att vi ska glömma något viktigt nu när vi åker, så jag har faktiskt gått emot min tradition och börjat packa lite nu. Vi ska ju försöka få med oss så mycket barnmatsburkar som möjligt pga Amanda inte har något skydd mot hepatit, men jag vet i 17 hur jag ska kunna frakta med alla utan att de går sönder.  Bubbelplast kanske?

Jaja, hon gillar ju ris iallafall, så vi får väl laga mat hemma i huset åt henne.

Min vikt har nog stadigt gått upp sen julafton, men jag ska inte väga mig förrän efter Thailand. Jag får ta tag i det då. Jag har iallafall bestämt mig för att jag får äta allt jag vill där nere utom godis och efterrätter. Förhoppningsvis har jag inte gått upp alltför mycket när jag kommer hem och kan fixa till det ganska lätt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men bananpannkaka med nutella måste du ju äta! Det är ju standard att köpa en sån till efterrätt :-)

2009-01-02 @ 08:22:30
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0