Nytt år nya möjligheter

Godmorgon. Ja, då är det nytt år igen. Jag tror att 2009 kommer bli ett bra år, iallafall så ska jag försöka göra det till det. Jag hoppas att 2009 blir året då:

- Amanda börjar gå och prata.
- Amanda firar sin första födelsedag (då får man arrangera kalas och baka tematårtor)
- Vi får en fantastisk första resa till Thailand HELA familjen.
- Vi får en solig sommar på Galtholmen
- Vi har lite bättre ekonomi, framförallt på semestern.
- Jag går ner de sista kilona.
- Kanske kanske köper ett radhus?
- Vi gör massor med familjesaker, som att gå på skansen och åka till kolmården.

Nyårslöfte? Det har jag inget, jag försöker som vanligt jobba med mina tendenser att se allt svart, att inte tappa bort mina saker och att inte tröstäta. Det är en jobbig kamp som inte lämnar utrymmer för nyårslöften :)

Idag har Niclas fått sovmorgon, jag och Amanda har ätit frukost, städat lite i köket och tvättat. Amanda har även hunnit med:


- att kladda med den smutsiga disken i diskmaskinen
- smaka på kattens mat
- hittat alla små smulor Niclas missade med dammsugaren igår
- Gräva ut alla påsar under diskbänken.

Jag lyckades parera allt, men hon är ett heltidsjobb nu när hon kryper som en galning. Klättrar har hon börjat göra också, tur att vi inte har några trappor.´

Idag är det luuuugn dag för hela familjen. Vi har planerat att: gå på promenad med Amanda. Städa undan. Sova middag i omgångar. Köpa något att äta. Kolla på tv. Känns perfekt.

Nyårsafton var jättemysig. Det gick bra med Amanda också som sov som en stock fram till tolvslaget då hon vaknade av alla smällarna, fast hon var aldrig ledsen. Det var väldigt stora ögon när vi tittade på dom iallafall.
Nu är det fyra dagar kvar tills vi åker till Thailand. Ska bli skönt att bara lämna all skit här hemma: lämna jobbet, lämna alla människor som har åsikter om hur man ska leva sitt liv och lämna alla måsten. Fast jag kommer sakna närmaste släkten Alm. Jag är otroligt glad att jag har bra kontakt med dem och att de gör så mycket för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0