Ny idol!

Japp, jag har en ny-gammal idol som jag måste få skryta lite om. Lite otippat kanske eftersom jag aldrig bedömt att han är någon vidare bright kille. Men ändock så måste jag framhärda hur mycket jag gillar Paolo Roberto! I dagens samhälle när allt handlar om GI hit och ekologiskt dit så här han fantastiskt down to earth och rent av... krass. Jag gillar det som 17 så när jag sprang på hans bok "träna en kvart om dagen" på Ica så tvekade jag endast i tre nanosekunder (trots sviktande ekonomi) innan jag slog till. Jag blev inte besviken heller! Enkla övningar som helt riktigt går att utföra på 15 min (eller i alla reklampauser på ett normallångt program). Och han är inte sådär pretantiös utan skriver att 15 min kan alla undvara och så pratar han mycket om vardagsmotion. Beträffande mat är han helt rätt ute (tycker jag). Han menar att det gäller att hitta och göra små förändringar i vardagslivet som man kan "leva med resten av livet". När jag läser sånt blir jag lite varm i hjärtat som förrut var smockat med tankar om denna suveräna GI-metod som jag aldrig riktigt fått till.

Sen att jag gillar allt han säger i egenskap av pappa och hans italienska matlagningsprogram gör ju bara ännu mer att man vill hylla Paolo Roberto. Vissa människor förtjänar att tjäna pengar. Han är en av dem.

Förövrigt är det fortfarande drygt fem kilo kvar till min målvikt. Jag hoppas att den här boken ska ge mig energi till en sista spurt. Jag är glad att jag inte går upp iallafall.

Idag har jag spelat på lotto till på lördag. Mitt sätt att försöka förändra mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0