Märkliga namn...

Jag visste sen innan att Thailändarna har konstiga namn, men idag hade vi en servitris som tog priset: Meow. Haha, pappa var var tvungen att ropa "Mjaaaaauu" på henne och hon kom så glatt och tog vår beställning. Fast pappa var besviken, tyckte det kunde varit lite mer "klös" i henne. Nedvärderande? Njae...kanske. Men man får tänka på att min far är en gammal man ;)

Köpte fyra t-shirtar på marknaden också, men är inte helt nöjd med min prutning. Niclas tycker jag är bra på att pruta, jag lyckas se väldigt ledsen ut för det mesta och som att jag ska gå därifrån, men jag undrar ALLTID om det hade gått att få ned priset lite till. Mycket frustrerande för en grubblare som jag.

Amanda har haft en skrikdag idag, hon har skött sig exemplariskt hela resan så man får väl räkna med lite bakslag, men shit vad jobbigt det är! Hade glömt de här dagarna från i somras när allt var fel. Kanske är det en till tand på g? Jag vet inte, men om hon är så här får vi kanske se oss i stjärnorna efter en tripp till Bangkok där mina föräldrar är barnvakt.

Jag och Niclas har köpt badmintonrack som vi spelade med idag. Kul, fast det var kastvindar så det var svårt att spela. Inbillade mig ett visst uns av träning iallafall.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du och Patrik kanske skulle gå tillsammans och pruta. Han är helt hysterisk och står och tjafsar om 10 baht. Han säger att det inte är pengarna det handlar om utan att han ska ha sista ordet.



Hoppas Amanda slutar skrika så ni får åka barnfria till Bangkok.

2009-01-11 @ 17:26:09
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Angelique

Va mysigt ni verkar ha det =) Du skulle ha varit med i turkiet när Joy (en av tjejerna vi träffade där nere) när hon skulle pruta. Dom slängde ut oss ifrån butikerna =) / Kram på er!

2009-01-13 @ 00:29:34
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0