Jag skulle vilja...

Jag skulle vilja skriva. Kröniker. Om märkliga människor: om kvinnan idag på tåget som hade ett matskedsmått runt halsen. Om vackra saker: fukten runt ett vattenfall, dropparna som samlas i varenda klippskreva innan det blandar sig med andra och sedan faller ner mot älven nedanför. Jag vill skriva om lukten av bullbak och Amandas mjuka hud. Jag vill skriva om blommiga solstolar som värmts upp av sommarsolen och jag vill skriva om oväntat bra dagar. Jag vill skriva om fjällbäckar och känslan av frid i själen. Jag vill skriva om märkliga livsöden och om kärlek.

Jag kanske är en dramaqueen, men det är farligt att erkänna det för andra människor, för då har man aldrig rätt att vara ledsen eller orolig. Allt man känner blir bagatelliserat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0