Detox

Man är ju inte direkt hälsan själv här nere. Förrutom D-vitamin i ansenliga mängder via Thailand-solens strålar så konsumeras det lika mycket öl, drinkar, vin och flottig mat som sätter sig i vågor av böljande fett runt magen. Trots att mina intentioner var goda innnan så GÅR det liksom inte att låta bli att äta onyttigt här nere. Visst, jag har faktiskt skippat efterrätterna, men det är också allt. Igår köpte Niclas munkar på Dunkin´Donuts, jag köpte torkade bananer. Spännande...

Nu sitter jag och läser i Amelias vikt och hälsa om detox, kanske kan det vara något för mig? Man käkar HUR mycket frukt och grönt man vill under en helg och mår skit, sen ska man ha minskat rejält i omfång men framförallt känna sig fräschare och "renad". Mamma kommer säga att det här är sånt där "jäkla flum", men kanske kan det vara värt att pröva?
Jag är lite nervös för vad vågen kommer visa när jag kommer hem, SÅ bra har inte semestern varit för att det ska vara värt att ha gått upp fem kilo eller mer. Jag ser fram emot att ta tag i det iallafall.

På tisdag åker vi hem, det känns både bra och dåligt. Bra för att jag saknar "mitt" hemma i Sverige. Och jag saknar hemlagad mat. Dåligt för att komma hem betyder att jag inte får vara med min familj och så hatar jag kyla. Jobbet börjar direkt.
 
 Niclas väntar på taxin. Inte kan man tro att han precis smällt i sig två munkar...
 Spindelfobi någon?
 I skuggan vid poolen
 Blomma 1 vi köpte till mina föräldrar
Blomma 2 till mina föräldrar (eller i själva verket är det 10 såna här som jag ska plantera)

Kommentarer
Postat av: linda och Göte

Vi tycker iaf att det är bra att ni kommer hem snart :)

2009-01-18 @ 12:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0