Avveckla eller utveckla?

Likt en medarbetare som tappat stinget på jobbet och där det behövs åtgärdet fick jag och Niclas bestämma oss för hur vi skulle göra med vårt akvarium: avveckla (dvs. döda fiskarna och slänga upp eländet på vinden bland alla andra avvecklade projekt som ligger och dammar) eller utveckla, dvs snygga till det så gott ekonomin och intresset gick. Nu så här í efterhand när vi fixat till det med lite nya växter och ett par platys så ser det faktiskt riktigt inbjudande ut och jag är glad att vi valde utveckla. 

Idag var vi på aquaria. Precis som Anna skrev så var det riktigt mysigt. Perfekt för Amanda som gillar fiskar. Fast matvrak som jag är gillade jag fiket mest, stooora fönster med djurgårdsvattnet precis utanför.
Massor med andra familjer var det så det var tur att vi var där tidigt så vi fick fönsterplats. Skrattade åt två små killar som stod och kollade ut över vattnet:

Mamman: Den där färjan går till Gröna lund!
Storebror: Gröna grund!
M: Ja, nästan, gröna lund, det är ju det du pratat om så mycket.
S: Mmmm
(mamman går iväg till pappan)
Storebror (lägger armen om lillebror): Det där förstår du, det är färjan till gröna GRUND.
Lillebror: Dödh dödh!

Sköna ungar...

 En hal fisk...
 überglad mamma med dotter som bara vill kolla på fiskar
Ser helt naturligt ut...
 Utsikten
 Amanda med sin orm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0