Så mycket drömmar, så lite substans...

Jag drömmer om allt. Alltifrån att kunna äta en påse ostbågar utan att gå upp i vikt till att ha kortare väg till jobbet. Jag drömmer om allt ifrån ett eget hus och en finare bil till att bli harmonisk inombords. Jag har drömmar om den perfekta festen och jag har drömmar om den soligaste semestern på mannaminne. Jag drömmer om varma fönsterbrädor, jag drömmer om att ligga på rygg på en varm klippa och stirra på molnen.

Just nu drömmer jag om ett radhus. Det konsumerar mig för att använda en bok-term. Jag funderar på köket, på krukorna i fönstret, på kaklet och vad vi ska grilla på vår första grill. På dagarna sitter och och stirrar obestämt ut över alla fantastiska villor i danderyd-mörby ifrån Roslagsbanan som susar förbi. Men jag ser ingenting, jag ser bara huset. VÅRT hus (som för övrigt inte är vårt än).

Finns det något hopp för en drömmare?


Kommentarer
Postat av: Mammsen

Klart det finns hopp. Ni har erat radhus under 2009.

2009-02-19 @ 18:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0