Respekt!

Ja, min respekt för pendlare bara växer och växer för varje dag jag står och fryser på perrongen. Jag kan inte hjälpa det, men det bor ingen pendlare i min själ. Ingen miljökämpe som vill minska avgaserna för mitt framtida barn eller så. Nä, min själ vill åka bil till jobbet vareviga dag. Varför?

Jag kan helt enkelt inte koppla bort tankarna när jag sitter där bland alla människor. Det här är varför:

- Jag måste kolla på sätet varje gång jag sätter mig för att jag annars är övertygad om att någon loskat/klottrat/kissat på sätet.
- Trots att jag tittat inbillar jag mig att någon klottrat/kissat/loskat på sätet utan att jag sett det.
- Jag sitter och funderar på varför det inte är stoppat tyg på bänkar i köpcentrum. Jo, för att många människor är grisiga. Varför är det då stoppning i t-banan och på bussar?
- Jag sitter där med en skäggig man med olivfärgad hy och mahognyfärgade ögon framför mig. Och jag funderar om han ska hälla ut sån där gas som i kina vid vårt säte (jag vet att det här låter väldigt rasistiskt och jag inser också hur absurt fel jag har, men jag KAN inte låta bli att slås av tanken i en sekund innan jag slår bort den)
- Jag funderar på om urinstanken på perrongen innebär att kiss-partiklar färdas in i mina näsborrar eftersom jag känner lukten. HU!
- Jag inbillar mig att någon ska snatta min väska. HELA tiden. Därför går jag som en gammal pensionär och håller den hårt, hårt.
- Jag får panikångest av alla människor som står som klämda sillar på t-banan varje morgon. Det finns regler för hur många man får vara i en lokal, men brinner det i tunnelbanan, ja då säger det SWOOOOOOSCH så är alla ett brinnande eldklot. Notera att jag skrev ETT eldklot. Man står så thight att man kan få klamydia om man har kort kjol på sig.
- Jag tycker att människor är ganska illaluktande. Är det verkligen värt att lukta på den där glasögonmänniskans andedräkt för att spara på miljön? Det finns mätningar på hur mycket kossorna släpper ut i metangas varje år, men här är ett tips: mät utsläppet för alla pruttande, rapande människor som passerar T-centralen varje dag. Fy fan. Och vet ni vad? Nu gör dom REKLAM för det också! Jojomen, nya huset vid centralen ska värmas upp av överskottsvärme från "alla de människor som passerar t-centralen varje dag". Jag skojar inte! Och det kan man ju räkna ut vart DEN värmen kommer ifrån!

Jag försöker verkligen. Jag kommer fortsätta åka kommunalt. Kanske vänjer jag mig. Kanske kommer jag alltid vara en kommunaltrafik-outsider. Jag ska försöka att inte fisa iallafall.

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Det kallas HÖNA PÖNA syndromet. Sök för det där herre gud vilka tankar var får du allt i från? Det måste vara pappa. Ha, ha

2009-02-11 @ 21:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0