Nu är det sådär mörkt igen.

Det är sådär mörkt igen. Natt kallas det väl. Sitter och kämpar med ögonlocken. Idag har jag varit inne på en av mina favoritsiter (nej, inte hemnet) och hittat fler lustiga citat:

"Den som skrattar sist har förmodligen inte förstått skämtet"
"Sannolikheten är 50%, antingen händer det eller så händer det inte"
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Såna citat får mig att småfnittra inombords. Inte högt förstås, för det vore ju töntigt, men inombords njuter jag av den rapphet de förmedlar. Jag ska bara memorera dem så jag kan vara sådär odrägligt snappig nästa gång någon säger något.

Niclas tycker att jag håller på med ordvrängeri. Hans kompisar också. Jag sa att "han hade trumf på hand" till Niclas kompis. Han såg helt nollställd ut tills jag översatte: "Han hade fördel" varpå kompisen undrade varför jag inte använde det på en gång. Ja... varför gjorde jag inte det...

Jag önskar jag var gjord av pengar. Ett steg närmare det är att jag och N lämnade in lotto på fem veckor idag. Tror nog att det är vägen-till-den-ultimata-lyckan. Sen kommer ingenting ont hända oss. Jag lovar. Eller som citatet säger:

"Ingenting är ingenting men någonting är inte heller mycket"


Slutligen vill jag bara säga, deppa inte när helgen är slut, endast en sjundedel av ditt liv består av måndagar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0