Lite avslagen (trots vår nya espressomaskin)

Var och kollade på det skitfina radhuset idag. Blev såld direkt, trots att jag hade några "aber" innan. Galet mycket folk var det där, men mest grannar som var nyfikna. Sen gick vi hem med mina och N's föräldrar och drack kaffe ur vår fantastiska espressomaskin!

Pappa räknade lite på det och det går bra ihop, även med Niclas pappa-peng. Fast idag sa banken nej till att låna till lagfarten, trots bra kalkyler, så jag är rätt låg. Fan, man sitter och kollar lyxfällan varje vecka där idioterna får lån hit och dit utan någon egentligen säkerhet, men när två människor som aldrig misskött sig och som har en kalkyl som är fullständigt rimlig med marginal, då är det tvärnej.

Jag blir förbannad på ICA-banken som inte kunde ha sagt det här när Niclas pratade med dem förra veckan, utan var tvungen att få en kreditkontroll på oss för något de kunde sagt hela tiden. IDIOTER. Om det inte var så jävla jobbigt att byta bank så hade jag gjort det på en gång. Det här är andra gången ICA-banken är helt oresonabla.

Nu verkar det som vi får vänta ett år till på vårt radhus, så man får bita ihop och spara, spara ännu mer. Om vi sparar 9 papp i månaden from i höst så kan vi köpa radhus till juni nästa år. Jag försöker intala mig att det "bara" är ett år. Och att vi är unga. Men jag har dålig eftersmak i munnen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad trist :-( Men det löser sig säkert ska ni se. Kolla med andra banker. har du länk till radhuset?

2009-02-09 @ 11:21:47
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0