Idag är DEN dagen!

Eller jag har ingen aning. Inte egentligen, ville mest skriva en rubrik som fick er att fastna. Idag kanske är dagen då vi hittar vårt radhus. När man tittar på bilderna är det inte direkt "vårt" eftersom det är rätt....eh. Fult. Men med lite fix och trix och en del pengar i renovering så kanske! Fast vi kommer inte ge oss in i någon hysterisk budgivning, det är helt klart. Om vi köper det får jag äntligen köpa den där slipmaskinen som jag velat ha.

Det ska bli jätteroligt att se det live iallafall. Ytterst handlar det nog om hur tomten ser ut och om vissa av rummen är för gräsliga att vistas i ens under ett kort tag. I tanken har vi redan köpt det och planerar hur köket ska se ut på Epoqs hemsida. Det är INTE billigt att bygga kök...

Niclas är på innebandymatch, och Amanda sover. Jag är inte jättetrött men funderar ändå på att lägga mig bredvid henne och sova en stund, det finns nog inget mer rogivande att lyssna på hennes små snörvlanden och lugna andhämtning. Alla relax-band kan slänga sig i väggen...

I fredags var Carol, Ullis o P-Å på middag. Min käre svärfar fyllde 60 i torsdags och vi bjöd hem dem på middag. Niclas fixade allt (med lite barnvaktshjälp från sin mamma/syster) och jag blir så stolt över honom. Inte för att han är man utan för att han aldrig hade fixat till en trerättersmiddag själv för bara ett år sedan. Jättetrevligt var det iallafall, vi satt och pratade skit rätt långt in på kvällen!

Jag undrar hur mycket (lite) jag får i lön den här månaden eftersom jag faktiskt hade tjänsledigt från BR under Thailandsresan. Jag borde ju få en del pengar från Elgiganten, så vi klarar oss ju, men nu gäller det att spara så mycket vi bara kan till ett eventuellt hus. Vi måste ju köpa alltifrån utemöbler till säkerhetsgrindar vid trappen.

Ja, to be continued som det heter i filmerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0