Liiiite fattigare

Ja, ungefär 2 miljoner fattigare är  vi idag än igår. Sånt ger en rätt mycket klump i magen kan jag säga.Gaaaalet mycket pengar, och ändå är det en spottstyver när man jämför med riktiga villor. Dock har vi ju faktiskt valt att köpa ett hus med värmepump som gör att månadskostnaden på uppvärmning blir ruggigt låg. Det känns bra iallafall. Eller, huset känns bra, att "förlora" alla pengar jag sparade som 18-åring ger mig en STOR klump i magen.

Annars har jag redan börjat drömma mig bort om allt jag vill köpa. Ja, det vill säga när vi börjar håva in pengar igen ungefär om femhundra år. Sen ska man ju ha en buffert i huset också när värmepannan går sönder. Hör ni hur mycket vuxenpoäng jag plockar när jag pratar om det här?

Japp, jag berättar mer en annan dag. Låååång vecka på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0