Oh glorious day!

Det har varit en bra dag idag. Jag har gjort lite måsten som gjorde att jag kände mig duktig. Jag träffade Kaj på väg hem som gjorde att jag kände mig glad (vi pratade radhus och drömmar). När jag kom hem var Niclas där med Amanda och när jag kikade in i vardagsrummet och Amanda såg mig så sken hon upp i världens leende och sträckte ut armarna. Känner man sig älskad och fantastisk då eller? Sen bestämde jag att Niclas skulle bjuda mig på Pizza Hut eftersom han har fått en ok lön (bra att jag bestämmer att han ska bjuda mig va?)

Amanda ska skriva lite bara:

k kmonb iymni n  vty               v bv   gg        mnm nbb hgt  nbtbyntbbAd
 0-I777B66nkj.          b      nn

Fattar ni något av det hon skriver? Nu försöker hon kräla över mig för att nå  datorn. Jag återkommer.

Så, tillbaka. Nu sover hon, lilla prinsessan på ärten. Vet inte varför datorn är så intressant, hon ser väl hur vi gör. Vart var jag? Jo, min dag. Niclas bjöd mig alltså på pizza hut. Vikt-ängeln på min axel satt och grät hela måltiden och den där människan från "Du är vad du äter" satt säkert i buskarna utanför, men det var sååååå gott. Mina föräldrar erbjöd sig dessutom att ta Amanda under tiden så vi fick lite egentid jag och Niclas. Jag kände mig alldeles nykär där på restaurangen. Lite töntigt kanske, men så var det. Ibland ser jag på Niclas hur mycket han tycker om mig. Den minen kanske finns där annars också, men den framkommer inte riktigt i den vanliga grå vardagen. Jag unnar mig själv att tro det iallafall. Jag tror det är viktigt att bekräfta sig själv ibland och känna sig som en ganska bra tjej. Vi busade när vi kom hem iallafall och Niclas brottade ner mig i soffan när jag pratade i telefon, vet inte om diamonds are a girls best friend riktigt, kanske räcker med lite hederligt bus!

En annan bra sak som jag tänker mycket på är att det känns som jag kommit mina föräldrar närmare sen Amanda kom. Det känns nästan som när jag var runt tio år och tyckte att de var så himla mysiga att umgås med. Häromdagen svävade mina tankar vid att det inte skulle vara så farligt att bo tillsammans med dem. Sen vaknade jag till och insåg vad jag precis tänkt, men bara att jag tänkte tanken är ju galet!

Nå, dags att slänga sig upp på cykeln.

Idag drömmer jag om: Patriks lillebror, du får komma ut snart så jag kan pussa på dig! Förresten suger du musten ur din mamma!
Idag har jag: haft en sån himla snygg skjorta som jag fick av mamma och pappa. Jag är en hottie när jag anstränger mig!
Igår tränade jag: 40 min på cykeln
Idag är jag glad över: sommarväder, Niclas ledig, god mat, glatt barn, fina kläder, första badkarsbadandet själv sedan Amanda kom, vad finns det att inte vara glad över?
Idag är jag ledsen över: all skit i hörnen och vår överfulla tvättkorg. Men jag (vi) löser det imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra att du är glad igen! Du ser vad lite egentid och en glad unge kan göra :-)

2008-09-26 @ 08:10:25
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Marie

Där ser du hur skönt det är med egen tid. Se till att ta det oftare. Men visst är det härligt när man kommer och möts av ett jätte leende från sin lilla ängel.

Du skrev för ett tag sen om att du hade någon affärside du skulle visa någon. Hur gick det??

Många kramar till dig från mig

2008-09-26 @ 11:51:04
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: linda

Åååh vad härligt att höra dej glad :) Men jag tror du ska tänka om iaf vad gäller vädret..kom igen, vi gillar ju höstmys oxå:)

Kram kram

2008-09-26 @ 15:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0