Nostalgi

Idag var jag och Amanda i vega och gick i mitt gamla barndoms hemtrakter. Inte för att mycket är sig likt, borta är de små grusvägarna och skogsmarken. Istället står där arkitektritade villor och breda trottoarer. På uppfarterna står dyra bilar. Fast ändå, även om stället där det fanns SJUKT mycket höstkantareller har gett plats åt en stor skola så kommer det nog alltid vara mitt hem. Jag gillar verkligen vega, men nu måste man ha fem miljoner på fickan för att bo där.

Jag försöker lära Amanda att säga ma-ma-ljud. Så här låter det:

Jag (energiskt): Amanda!
Hon (tittar upp): jöh?
Jag: ma-ma-ma-ma-ma
Hon (jätteglad): ja-ja-ja-ja-ja
Jag: Nej, ma-ma-ma-ma-ma-ma
Hon (hoppar av iver): aj-aj-aj-aj-aj-aj
Jag (tålmodigt): Maaaaaa-maaaaa-maaaaa
Hon (ler som att hon kommit på det): aaaaj-aaaaaaj-aaaaaaj-ja!

Så här ser matlistan ut för nästa vecka, jag hittade äntligen lite inspiration:

Kassler med ris ananas (rea på kassler på ica maxi)
Krämig pasta med räkor (nåt med kokosmjölk och sockerärtor)
Mustig höstgryta (är ingen hejare på grytor, men den där lät så god att jag var tvungen att pröva)
Kyckling med feta/olivcremé (vi har massa kycklingfilé i frysen)

Det var nog allt. Niclas är ju borta på sl-möte en natt så då tar jag nog bara en sån där kaloristinn färdig felixpaj.

Idag drömmer jag om: fler familjeutflykter i stil med den till skansen. Tänk, nu har man anledning att göra massa mysiga saker!
Idag har jag: plöjt igenom en gammal inredningstidning tillsammans med Amanda och vill helt plötsligt köpa massa nya saker...
Igår tränande jag: 20 min på cykeln. Det var lite dåligt på den fronten... hm.
Idag är jag glad över: att man inte behöver fundera på om det ska bli varmt eller inte. Nu är det höst, den enda årstiden numer som inte brukar göra en besviken.
Idag är jag ledsen över: att min och Niclas nattsömn var obefintlig.

Kommentarer
Postat av: Marie

Oh jag vill också ha en sån fantasi när det gäller mat. Den sidan är lika med noll just nu.

kram

2008-09-01 @ 15:55:59
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: Ankan

Låter supergott med eran matlista...Önskar jag hade energi till att göra mat...Just nu får min syster skämma bort mig med mat...Och gissa vad middagen ikväll ska innehålla..Köttfärs ja...=)

2008-09-01 @ 17:48:20
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0