Nattskräck

Jag kan ju börja med att be om ursäkt. Till Cissi och Christer: jag har inte glömt tårtorna. Till alla som har ringt som jag inte ringt upp: jag har inte glömt er. Till alla som bjudit oss på middag utan att vi bjudit tillbaka: det kommer. Anledningen kan till viss del förklaras av rubriken. För det är inte bara vi som har nattskräck, nej, det är tydligen en åkomma som barn kan ha. Normalt drabbar det barn i tvåårsåldern, men tydligen kan små Amandor också få det enligt vår bvc-sköterska.

"Ibland ser barnet alldeles skräckslaget ut och kan skrika hysteriskt. Det är då man kallar det nattskräck, som alltså är en variant av de vanligare enkla förvirringstillstånden."

Kunde inte ha beskrivit det bättre själv. Vi sover inte så mycket någon av oss just nu, men vi försöker hålla oss uppe bäst det går.

Idag drömmer jag om: en sköööön djupsömn!
Idag har jag: ätit kronärtskocka, det är såååå gott! Men dyrt! Skulle jag vara rik skulle jag banta på inlagd kronärtskocka
Igår tränade jag: 30 min på cykeln. Sen kändes det som om jag skulle dö. 60 situps gjorde jag också.
Idag är jag glad över: att Amanda iallafall är väldigt glad på dagarna
Idag är jag ledsen över: läs ovan.

Förresten har jag gått ner 800 g den här veckan. Jag tog tillbaka förra veckans viktuppgång så det är ju bra.


Kommentarer
Postat av: Göte

aha! finns det ett namn för sånt. Nicho har haft nattskräck ett par ggr när han var yngre. En skrikande , förvirrad, okonkaktbar Nicho, det är grejer det. men i hans fall varade dessa anfall i ca 5 min.

2008-09-17 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0