Hallå, det är jag igen.

Tack för alla uppmuntrande (och förmanande) ord, både per telefon och i kommentarer sedan mitt senaste inlägg. Tyvärr finns inte riktigt möjligheten att jag och Niclas kan hitta på något själva just nu, men jag planerar att vi ska kunna gå på bio snart iallafall. Däremot ska jag och mamma gå på bio på fredag, det blir supermysigt! Så lite egentid stjäl jag till mig. Att Amanda sover mycket bättre på nätterna igen gör ju att allmäntillståndet känns mycket bättre också!

Niclas har fullt upp med att jobba massor tyvärr och sen är det ju innebandy som lockar. Jag försöker träna så mycket jag kan för jag märker att jag mår bra av det. Så citatet "svett är kroppens sätt att visa att musklerna gråter" kanske inte är helt sant... Sen har jag lite andra "måsten" som jag har varit iväg på, men det borde inte hålla i sig alltför länge. Jag berättar mer en annan gång.

Jag la Amanda i sitt lekgym för några minuter sen. Nu ligger hon mitt på golvet, flera meter därifrån. Hon snurrar och trycker sig bakåt som en ål. Fast sen blir hon helt paralyserad när hon märker att leksakerna är tre meter bort och skriker "ajajaj aaaaa aj aj". Det är jobbigt att hon bara kan backa för tillfället, men det är sjukt hur mycket som händer, nästan varje dag!


Idag drömmer jag om: att kunna skriva en bok. Jag har handlingen klar för mig, men det vill sig inte riktigt.
Idag har jag: kommit hem från promenaden och mött en stressad Niclas innanför dörren, livrädd blev jag. Han hade försovit sig.
Igår tränade jag: ingenting förrutom promenaden med Amanda.
Idag är jag glad över: att vi valde ett "bättre,"mer lättrengjort tyg till soffan när vi köpte den, även om vi fick betala extra. Shit vad mycket dregel och sånt som kommer med en liten bebis.
Idag är jag ledsen över: höst och elände, usch vad mörkt det börjar bli!

Kommentarer
Postat av: linda

nje nje nje Angelica! Hösten är ju supermysig...löven, mörkret, det råa i luften, varm choklad på kvällen, varma kläder.....Irriterade blir vi när det är minusgrader och kallt så det snoret fryser på kinderna och elementen går sönder....

2008-09-24 @ 13:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0