Funderingar en sen kväll...

1. Varför slutar tvn fungera den enda natten Niclas är borta? Eller inte tvn, utan boxen, men resultatet är ju detsamma. Lösning? Läsa recept i året runt. Nej, det är ingen tanttidning, det finns mycket bra information där. Vilka naturmediciner man kan kombinera med olika hjärtmediciner bland annat. Och bilder på folks barnbarn.
2. Varför sänder man en tjejfilm  med Hillary Duff klockan tio på kvällen? Ska inte småflickor sova då?
3. Ni vet de där smörgåsrånen? De man kan ge små barn när de börjar få tänder? Varför skriva kaloriinnehållet på dem (förövrigt innehåller de 15 kcal/kex, det är hälften av en tomat) Alla VET ju att om man inte är under 2 år i ålder så äter man kexen med NÅGOT på, och då vet man också att det är där kalorierna hopar sig. I det här fallet en mögelost.
4. Varför står det (i motsats till punkt 3) inget om kaloriinnehållet i den där überfeta osten? Är det för att man inte vill veta?
5. VARFÖR har jag ätit så förbaskat onyttigt idag när jag lyckats hålla mig i fem månader? Det är så att jag vill hälla kallt vatten över huvudet på mig. Dumma dumma mig! Jag är så arg! Förövrigt gick jag ner 1,1 kg förra veckan, så det är ju bra iallafall. Skärpning imorgon.
6. Varför tappar jag alltid bort skärpet till morgonrocken? Jag tycker synd om mina grannar efter jag har duschat. Zebrarandigt någon?
7. När tvn slutade fungera (och även alla grannars) så släcktes ljusen i hälften av lägenheterna. Kan det vara så att tiden för sänggåendet skulle dras ner dramatiskt om folk inte hade tv? Och skulle folk vara mer utvilade på jobbet då?
8. Samtal mellan mig och Niclas:

Han: Vi är på någon jäkla marockansk restaurang
Jag: var glad att du får gå på restaurang, jag har inte varit ute på nästan ett år och är jätteavundsjuk.
Han: Jag kan komma hem så kan du komma hit och festa istället.
Jag: ja!
Han: Nej... heh.
Jag: Vaddå nej?
Han: Det hörs lite dåligt
Jag: Du kan ju inte säga något sånt och inte mena det.
Han: Men det gjorde jag inte...
Jag: Bra, kom hem då. Jag vill gärna gå.
Han: neeej...

Säga vad man vill om kvinnor, men vi är bra på att ge män dåligt samvete... Jag unnar honom att ha roligt, men jag kan ju få spela lite på det dåliga samvetet!

9. Den roligaste punkten av alla: Niclas hoppades att "aktiviteten" på agendan skulle vara innebandy. Det var det inte. Jag sitter just nu och håller mig för skratt, så jag ska inte hålla er på sträckbänken: aktiviteten var.... SALSA med let's dance-gänget. HAHAHAHA. Ännu roligare är det att på mötet är det ca. 40 killar... och fem tjejer. HAHAHAHA. Priceless! Jag sa till Niclas att det var bra att han övade till bröllopet. Han sa att det hördes dåligt i telefonen. Hm...

Jag ska sova nu, fast innan ska jag lyssna på musik av fröken Ahn.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej vet du jag är riktigt stolt över mig själv. Jag gick inte och la mig igen. Så nu med lite tur kanske jag kan få något vettigt gjort.

Kram

2008-09-03 @ 09:51:43
URL: http://marielundquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Filmen började klockan 21. Och ja, jag sov efter 20 minuter :-)

2008-09-03 @ 10:10:14
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Ankan

Du har en fet poäng i det du säger om filmen...Småtjejer sover och då vsar dom en film...Höja tittar siffrorna???

2008-09-03 @ 16:02:01
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0