En dag med Sandra!

Japp. Idag var jag och Sandra och Amanda på Ikea. Mysigt att prata med någon vuxen som är tjej och som är på samma nivå som en själv.  Igen får man väl säga (om Ikea), men den här gången hade jag lite mer pengar. Jag handlade följande saker:
KORALL SKÖLDPADDA FörvaringskorgDen här ska vi ha till Amandas saker i vardagsrummet så det iallafall ser ut som vi försöker hålla ordning (läs: försöker)


APA FörvaringslådaDen här ska jag måla helvit och sen svarta prickar på, sen ska jag sätta på hjul och sticksåga ut ett hästhuvud. Voila, en häst! Ni får säga vad ni vill, men det kommer bli AS bra! Så här ungefär:

Vad säger ni nu då? I kan man självklart förvara diverse leksaker.

Idag åt vi den där köttgrytan jag skrev om tidigare. Den var riktigt god faktiskt, så nu kanske jag inte ska vara så rädd för att göra grytor i fortsättningen. Att den ska koka i över en timme gjorde inte så mycket, det sköter sig ju självt.


Jag gjorde cocosbollar idag till Niclas, jag har ju faktiskt andra baktalanger än mina bullar. Det här är klassiska cocosbollar och fungerar säkert super på barnkalas. Dessutom tar de inte mycket tid alls att göra. Här kommer receptet för er som vill ha lite gott. Icke att förväxlas med de sk. "negerbollarna".

2 dl socker
6 dl havregryn
200 g smör/margarin
1/2 dl cocos
1 msk oboy
1/2 msk kakao
1 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker

Mixa allt med elvisp och rulla i cocos. Då kan det se ut så här:
 

Idag drömmer jag om: fint väder imorgon och en dag med N och A!
Idag har jag: ätit en supergod lax med potatis och hovmästarsås på IKEA. MUMS!
Igår motionerade jag: En timmes promenad och 1 mil på cykeln
Idag är jag ledsen över: att jag är så grymt sugen på något men inte får äta. Suck
Idag är jag glad över: att Niclas kom hem tidigt och hade haft det så bra på mötet att jag inte fick en syl i vädret under hela middagen.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Du är som en riktig hemmafru =)

2008-09-03 @ 20:02:56
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har en receptbok hemma som jag har haft i 100 år (alltså en bok där jag har skrivit in recept för hand). Där har jag receptet på Ankans cocosbollar :-)

2008-09-04 @ 08:39:28
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0