Är jag hemma eller långt borta?

Är det Sverige som är mitt hem? Är det meningen att jag ska bo här? En stor del av mig säger ja, men en annan del undrar om jag inte borde bo någonstans där det är varmare. Eller åtminstone soligare. Jag HATAR hösten och vintern! Jag vill ha somriga ängar och porlande vårbäckar. Fast Sverige är ju himla vackert och så luktar det så gott! I varma länder så äter liksom värmen upp lukterna, vet ni vad jag menar?  Hm, kanske inte.

Helgen har varit rätt fylld. Först träffade vi lite kompisar och käkade kräftor i lördags. Trevligt men sent blev det (iallafall med mina mått mätt). I söndags var vi först hos mina föräldrar och fikade och sen hos Niclas föräldrar och åt middag. Amanda var så snäll så även om hon gapade lite vid matbordet.

Idag är jag däremot lite låg, för vågen visade +0,7 kg. Det är ju inte så roligt. Iofs har jag inte ätit så jäkla bra i veckan, men jag borde ju få något plus i kanten när jag inte äter kakor eller bullar. Hm.. nya tag till nästa vecka? Det är ju inte så att jag har en tid att passa med viktnedgången... Huvudsaken är att man tar tag i det i tid försöker jag intala mig.

Snart ska jag till Farsta med Niclas syssling och hennes lilla Oliwer, som är två månader äldre än Amanda. Har inte sett dem på hela sommaren så det ska bli kul att se henne och kika på Oliwer, jag brukar titta på honom så man får ett hum om hur Amanda kommer vara om två månader.

Annars är veckan ganska inrutad, imorgon är det mammagrupp, på onsdag kanske jag och Sandra ska till haninge och företagarkontoret och lägga fram en affärsidé som jag har för att de ska hjälpa till att räkna ut kostnader och prislistor för att se om det är en realistisk idé. Vi får väl se. På torsdag ska jag lämna in bilen för att laga min spräckta vindruta och sen ska jag klippa mig och färga håret. På kvällen ska jag och mamma på bio! Jag ska vara barnfri, värsta! Det är den dagen jag ser fram emot mest. På fredag är Niclas också ledig och så är det babysim, så det blir nog kul.

Idag drömmer jag om: att jag är rik! Då skulle åtminstone 40% av mina problem försvinna
Idag har jag: hypokondrikertankar. Varför får jag blåmärken? Slår Niclas mig i sömnen eller har jag en blodsjukdom?
Igår tränade jag: 40 min på cykeln, men inte f-n hjälpte det.
Idag är jag glad över: att veckan är hyfsat fullbokad. Då känns den inte så lång (eller så ensam)
Idag är jag ledsen över: att man aldrig får sova ordentligt. Amanda somnar som ett ljus, sen vaknar hon mitt i natten och skriker. Och skriker. Och skriker.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad har du för affärsidé?? nyfiken Undrar även vad du o mamsen ska se för film.



Jag skulle kunna tänka mig att bo utomlands under vinterhalvåret.

2008-09-08 @ 12:35:18
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Ankan

Låter som du har fullt upp gumman =) Skönt med sånna veckor tycker jag...När man gör saker, även om det är små saker över hela veckan så känns den så innehållsrik...=)



kram

2008-09-08 @ 20:31:29
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0