"Är du en hemnet knarkare?"

Så stod det på aftonbladet.se igår. Ha! Tänkte jag, stackars människor...jag går ju inte in mer än typ fyra gånger. Per dag. Ehrm. Fast det finns ju värre beroenden än så. Allt som min hobby drabbar är lite städning hemma, extra nötning på tangentbordet och lite ström.

Niclas har fixat en träningsvideo till mig. Jag testade den idag. Jag slogs av följande saker:

- Barnvagnspromenader gör inte att du får en bra grundstyrka i kroppen. Spelar ingen roll om du går varje dag. Nej. Inte det minsta.
- "For beginners" borde ju mena folk som mig? Eller? Jag vet inte hur det är med er andra stackars satar, men jag orkar då inte göra tre triljarder armhävningar. Inte ens om jag står på knäna. Är det någon som är medveten om hur lång en minut är!? Inte hurtbullen på filmen iallafall.
- Om man nu gör den här videon, ska man sjukskriva sig efter då om man nu jobbar? För jag lovar, när jag skulle ge kaninen mat så höll jag på att ramla över buren när jag böjde mig ner. Musklerna har ju sagt upp sig och gått hem!
- Efter träningen sa hon "gooooood joooob!" fastän jag fuskat mig igenom minst hälften av övningarna. De med step-up brädan gjorde jag inte ens eftersom jag inte har en sån. Det var snällt av henne.

En annan sak som jag slogs av men som jag inte kan skriva här eftersom mina föräldrar läser bloggen är att musiken i träninsvideor är påfallande lik den i porrfilmer. Ooops, nu sa jag det iallafall... Sorry. Det är väldigt märkligt. Inte för att jag sett en porrfilm men ändå. Jag lovar.

Jag röstar blått men är lite besviken på regeringen. Trots att jag har gjort massa tester på den hel-seriösa sidan aftonbladet om vilket parti man tillhör. Betyder det att man inte har något parti? Jag vill rösta på ett parti där man gynnas om man jobbar, oavsett om man jobbar som städare eller VD. Jag vill att de som är riktigt sjuka ska få hjälp, men alla gnällspikar som tycker att man inte kan jobba med vad som helst och därför är hemma sedan flera år borde inte få något alls! Det är så jag tycker, men uppenbarligen är det andra som inte tycker som jag. Efter att man fyllt 18 år är man vuxen, då borde man bete sig som vuxen och ta ansvar för sig själv!

Ibland luktar det rök i lägenheten. Niclas säger att han inte känner något, men jag är säker. Kanske är det grannen ovanför som släpper ner några rökslingor till oss? Han kanske står och pustar i badrumsventilationen?

Idag drömmer jag om: att mitt liv ska innehålla så få stunder av dåligt samvete över Amanda som möjligt.
Idag har jag: varit i stan på hemligt uppdrag. Sen köpte jag bokstäver till mina dop-tårtor. Jag har fått nytt mod och nya ideér angående dem!
Igår tränade jag: vanliga promenaden och 40 min på cykeln. Börjar jag bli tjatig?
Idag är jag glad över: att Niclas hade med sig plommon hem från träningen! En kille där har dem på sin tomt, värsta!
Idag är jag ledsen över: att jag alltid har massa saker att uträtta när Niclas är ledig så att vi inte ses.



Vad tiden går fort! Här är Amanda några dagar i mormor och morfars famn. Och vad mycket hår hon hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0