Allt om min mamma!

Mamma har sagt att jag bara skriver positiva saker om pappa, hon har också sagt att hon inte ska läsa min blogg. Inget av det är sant. Men mamma är inte en sån där person man skriver saker om. För hon är så... stark som person. Vet ni vad jag menar? Kanske inte. Varför är det så att vissa personer utstrålar ett sånt starkt "jag" så att de inte verkar behöva komplimanger? Nå, det här inlägget är tillägnat lilla mamma. Jag är så glad att jag har mina föräldrar. Visst, ibland önskar man dem bort ditt pepparn växer (Thailand?) men tänk om de inte fanns i mitt liv?

Saker som jag kommer ihåg från när jag var liten är:

- När jag kom hem från skolan och mamma gjort hemmagjord rabarberkräm som jag fick äta varm med iskall mjölk ute på altanen.
- När pappa var sur och mamma sprang fram och busade med honom. Först försökte han se ännu surare ut men snart kunde han inte hålla sig.
- När vi plockade blåbär och jag inte åt ett enda för att jag ville att mamma skulle vara stolt över mig (det var hon).
- När jag var kär i en kille i klassen och inte vågade säga att "jag är kär i dig" så föreslog mamma att jag skulle säga "ugge ugge, tugge tugge" så skulle det betyda samma sak (fast vad det betydde var ju vår hemlighet förstås). Herregud vad nördig jag var..
- När vi var på fuerteventura och jag sprang runt på en blåsig strand. Det var svinkallt i vattnet kommer jag ihåg, fast jag sprang där ändå. Och när jag vände mig bakom så gick mamma och pappa där. Och jag var så glad att jag hade dem! Jag var så lycklig då! Hur gammal var jag då?
- När mamma bakade kanelbullar och jag fick äta ändarna på rullarna.
- När en tjej i klassen var elak så peppade mamma mig så att jag till slut ringde upp henne och ömsom grät och ömsom skällde ut henne. Sen var hon aldrig elak igen.
- När vi hade klassfest i trean och jag var dökär i en kille och bara ville leka ryska posten, men det slutade med att alla satt inne i föräldrarummet och pratade med mamma. Partycrasher!
- När vi var ute med båten och mamma lagade soppa med saltvatten. Tror det tog henne 10 år att erkänna det...
- När mamma och jag sov i samma ruff i båten. Pappa och hunden sov längst fram. Det var mysigt. På mornarna brukade jag titta på henne och försöka få henne att vakna med tankekraft. Det funkade sådär...
- Mamma var bäst på att läsa sagor också, med olika röster varje gång.

I vuxen ålder är det ingen som finns där för mig som min mamma.

Idag drömmer jag om: att få vara i Thailand med min familj.
Idag har jag: gått på promenad med Amanda. Hon hade sin fleeceoverall på sig och när jag plockade upp henne var hon alldeles mys-varm!
Igår tränade jag:  ingen promenad tyvärr, fast Niclas var ute med Amanda i torsdags! Däremot cyklade jag 40 min och gjorde 60 situps.
Idag är jag glad över: att när jag stryker Amanda över pannan när hon är trött så blundar hon och verkar njuta...
Idag är jag ledsen över: att jag är helt värdelös på att källsortera. Jag kommer nog inte till himlen pga det misstänker jag...

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej vännen!! Jag förstår att du är glad över dina föräldrar. Dom är ju underbara

Kram

2008-09-14 @ 07:00:33
URL: http://marielundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0