Vikten och annat blaha

Det går så sjukt segt med viktminskningen nu, visserligen gick jag ner 600 g sen förra veckan, men det känns ändå som en piss i missisippi. Fem kilo har jag kvar till min målvikt, och just nu känns det rätt ouppnåeligt. Jag har så himla svårt att dra ner på portionerna, och så är det så jäkla dyrt att gå ner i vikt på ett "gott" sätt. Jag skulle vilja frossa i frukt, kronärtskocka, skaldjurssallader, grova mackor med keso och groddar, mager rostbiff, mustiga grytor med hembakt bröd. Fast det där kostar både pengar och tid, och tyvärr verkar mitt liv just nu varken fyllt av det ena eller andra. Sen har jag till viss del kommit tillbaka i trösätarperioder. Ni vet, när livet känns lite innehållslöst och allmänt tråkigt så piggar man upp sig med... ja, mat.

En sak som kan ha gjort att mitt tröstätande tagit fart är att Ryan Reynolds har gift sig med Scarlett. Bugger! Han var ju min reserv om Niclas skulle dumpa mig. 
 Ja du Scarlett, man får väl gratulera. Kul för dig. Verkligen. Alltid kul när det går bra för andra. Som redan är snygga, tjänar massor med pengar och har lyxhus. Ja du Scarlett, honom har du verkligen förtjänat.

Annars så regnar det på min sida av jorden om ni undrar. Jag ringde till Niclas som inte ville prata med mig. Nej, han var inte speciellt upptagen, han ville bara inte. Skulle äta lunch. Hmpfh! Amanda är väldigt trevlig att umgås med förstås, men det är lite som att prata med en utbytesstudent från Peru som inte lärt sig någon svenska. Eller engelska. Och jag kan ju inte säga så mycket på spanska heller. Så är det med Amanda. Våra dagar består av konversationer som den andra inte förstår.

Det brukar vara så här:

Jag: Vad ska vi göra nu då?
Hon: Da da da da!
Jag: tycker du vi ska leka med ankan?
Hon: da aaaaa aj ajaj
Jag: Titta ankan!
Hon (tittar bort): da da daaaaa aaa
Jag: Vad vill du göra då?
Hon (ler stort med fingrarna i munnen): aaaaj aj aj bllllrrrr.

Inte konstigt om man blir galen...
Idag har jag köpt en present till Patrik och en till hans namnlöse lillebror. Vi ska träffa dem imorgon, yay! Ser verkligen fram emot det! (Marie, jag ska hälsa)

Skulle det inte vara fantastiskt om något fantastiskt hände mig idag? Jag tänker helt enkelt sitta här och vänta på att det fantastiska ska hända. Utomhus finns nog inte det fantastiska idag iallafall, inte med det vädret. Återkommer om det händer något.

Idag drömmer jag om: såg ni bilden ovanför? Ja, då har ni svaret...
Idag har jag: varit i centrum med mamma och tagit ut kassler från frysen till en ny gratäng som jag inte alls är sugen på...
Igår tränade jag: 40 min på snurrande tjuren (cykeln)
Idag är jag glad över: Niclas ledig imorgon, det är alltid skäl att fira
Idag är jag ledsen över: att dagen går sååååå låååååångsamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0