Svårt att sova

Allt tyder på det, min frånvarande blick, att jag börjar med saker och sen stannar upp mitt i och har glömt vad jag skulle göra. Att jag är kort och retar mig på allt. Ja just det, jag är dödstrött. Ändå kan jag inte sova. Huvudet går som en stångjärnshammare. Tankarna studsar runt av sin egen rekyl. Huvudvärken trycker precis bakom ögonen på mig. Jag vet att jag borde gå och lägga mig, men varför ska jag? Jag vet att tankarna snurrar runt som om man druckit för mycket vin om jag lägger mig ner. Jag kan inte sova. Igår tog det mig två timmar att somna, och det först efter att Niclas krupit ner bredvid mig. Jag förbannar min livliga fantasi ibland, jag önskar att jag kunde fly till en dröm utan överraskningar eller frågetecken. Ändå är jag lycklig nu. Det är märkligt hur man kan vara både glad och på något vis nöjd men på samma gång ledsen och vilsen?

Imorgon åker Niclas på kurs. Jag är glad för hans skull, hoppas han vinner något fint pris och får god mat på hotellet. Och att han slipper dela rum med någon fullis.

Jag måste verkligen gå och lägga mig nu. Amanda vaknar snart första gången. Lika bra att vara förberedd.

Idag drömmer jag om: ett hav av lavendel. Det kanske skulle få mig att somna?
Idag har jag: börjat en ny del av mitt liv!
Igår tränade jag: bara promenaden, fast nuförtiden räknas det knappt.
Idag är jag glad över: att jag har gott självförtroende, fan, jag är inte värdelös!
Idag är jag ledsen över: mysiga planer som går i kras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0