Sunday bloody sunday...

Dagen började fantastiskt med att jag hade "tappat bort" mina nycklar. Jo, jag vet att det är ett återkommande problem för mig och att de hittills aldrig har varit borta på riktigt MEN jag tror att de är borta varje gång och blir så arg på mig själv att jag aldrig lär mig! Hur som helst fick vi åka och storhandla medan mina nycklar fortfarande låg i någon främlings hand som bara väntade på att gå in och länsa vår lägenhet. Ja, så såg det ut i min fantasi iallafall... Att den där främlingen omöjligt kunde veta vart vi bodde som Niclas påpekade tänkte jag inte på. Jag hittade dem till slut iallafall, under vagnen.

Hur som helst så såg storhandlingen ut så här för veckan:

Kebab
Hamburgare
Fiskgratäng
Kycklingwook med cocosmjölk
Potatisbullar med bacon
Lax i ugn (se recept nedan)

Laxen är ny för den här veckan. De onyttiga maträtterna kändes bara enkelt att göra, Niclas är borta en kväll och slutar sent imorgon så.

Här är receptet på laxen:

4 st portionsbitar lax (färsk eller tinad fryst)
salt
citronpeppar
3 dl vispgrädde
2 msk majonnäs
1 knippa dill

Lägg laxbitarna i en smord ugnsfast form. Krydda med salt och citronpeppar.
Baka laxen i 225 grader varm ugn i ca 12 minuter.
Blanda grädde med majonnäs och dill.
Slå blandningen över laxen och sätt in i ugnen ytterligare 10-15 minuter tills grädden börjar puttra.

Servera med pressad potatis och en grönsallad.

Låter gott va? Jag har tagit mager grädde och kommer äta massa broccoli till för att hålla det lite smalare.

Här kommer lite bilder från Tyresta igår:



Och här är lite bilder på Amanda:

 Amanda leker med presentpappret från farmor o farfars present



Idag drömmer jag om: en framgångsrik tisdag. Niclas är ledig!
Idag har jag: lagat coocosbollar på familjens begäran. Eller inte på Amandas, även om hon säkert gärna skulle vilja ha, men på Niclas. Jag åt inga såklart, men det lär väl inte hjälpa mig imorgon på invägningsdagen...
Igår tränade jag: 20 min på cykeln (var helt slut) och så 5 km promenaden i tyresta
Idag är jag glad över: Det är roligt att laga mat ibland, speciellt när familjen uppskattar det
Idag är jag ledsen över: helgen går såååå fort! Vill att Niclas ska vara ledig varje helg!

Kommentarer
Postat av: linda

Du är så jädrans duktig på att låta bli att äta gottis...I mitt hem får Göte ta med sig våra left-overs av lördagsgodiset till jobbet, så inte jag äter mig fördärvad.

Jag har förresten oxå börjat drabbas av Angelika demens i form av att jag alltid lyckas glömma Usb-stickor i skolans datorer...Så nu har jag nypit fast stickan i ett sådant "nyckelband" från giganten som jag satt fast i väskans handtag :)

2008-10-06 @ 09:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0