Snabbröjning i skafferiet

Inte för att det där skåpet kan kallas skafferi men iallafall. Jag förundras över hur man kan bygga ett hus i detta århundrade och inte göra ett ordentligt skafferi! Är det dit världen är på väg, allt man behöver ha i köket nu för tiden är ketchup till alla halvfabrikat och ett packe med nudlar!? Jag blir arg varje gång jag ska laga/baka något i vårt kök iallafall! Hursomhelst så är ju jag inte så värst bra på att hålla ordning i köket generellt (jag ser mig som en konstnär, vild, otämjd, omgiven av ett kaos för att skapa underverk) men nu kände till och med jag att skafferiet behövde en snabbstädning. Så i sann extreme makeover-anda så får ni nu före och efter-bilderna:

 Innan...  och efter...

Annars har jag köpt ett fantastiskt salt som jag än så länge använder aningen sparsamt av ren rädsla för att det ska bli fel, men det har absolut den vackraste färgen av alla: rosa såklart!

 Jag tänker mig det här saltet med en rökig barbecue-glaze på spareribs, och sen upp på grillen! Till det ett rött, kraftigt vin, coleslaw och massor med ljus i olika former på bordet!

Göte: jag ska absolut prov-köpa fiskgratängen du tipsade om, jag behöver dessutom äta mer fisk. Tack!

Om Amanda är lugn och samarbetsvillig idag funderar jag på att baka något smarrigt till Niclas till ikväll, vi är inte på topp någon av oss just nu och mannens hjärta går ju genom magen...
Eftersom jag fått äpplen av mormor funderar jag på att göra en dajm och äppelpaj, denna från matklubben.se
 
Annars har jag velat prova Baileys choklate chip cookies  som verkar supergoda! Också de från matklubben.se


Kommentarer
Postat av: linda

Klart ni ska komma på lördagen med eller utan skruttan :)

Jag har dessutom beslutat att inte avboka, så passa på!

Förresten så rekommenderar jag att ignorera Götes slemfisk och käka ravioli på burk ist..perfekt! Billigt, en burk räcker två dagar, och om det krisar så går det utmärkt att äta den kall ;)

2008-10-29 @ 18:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0