Skjut mig.

Amanda har öroninflammation. Hon skriker och skriker på kvällarna. På dagarna är hon märligt glad men kanske lite extra gnällig. Mitt immunförsvar måste vara nere på noll, för jag är sjukare än jag varit på ett par år. 38,5 graders feber och allt som hör därtill.

Jag har tvn på och försöker inte hindra Amanda  att titta. Annars har vi aldrig tvn på, men jag orkar inte vara braiga morsan just nu. Som tur var är Niclas ledig idag, och han är ju lite strongare, även om jag ser på hans påsar under ögonen att han inte känner sig jättehet han heller. Han slipper ju vara sjuk iallafall. Peppar peppar... Nu står han i köket och lagar lunch till hela familjen. Han lyssnar på musik i mobilen och sjunger jättefalskt till: "heeeeeead over heels, goodess of miiiiine" Undrar om han menar mig? Vi har förövrigt spenderat hela morgonen i sängen. Jag menar hela morgonen. Klockan elva lämnade vi vårt lilla sjuknäste. Amanda har tumlat runt mellan oss och dreglat ner alla lakan. Det får det vara värt.

Jag återkommer kanske senare, nu är det nyponsoppa för min del. Tack för alla som skrivit så positivt om mitt nya jobb. Det känns bra att ni tror på mig (nu när jag sett butiken och insett hur stor den är så sätter man ju självförtroendet i halsen)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas ni kryar på er snarast. Inget kul att vara sjuk :-(



Leo hade sagt till sin farmor och farfar att mormor och morfar inte har någon TV. Rätt kul! Leo har aldrig tittat på tv hos dem. Hemma tittar han varje dag mer eller mindre.

2008-10-16 @ 14:22:20
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0