Saker jag funderar på...

- På expressens kolumn med namnet "jobb och karriär" så handlar 80% av artiklarna om hur man får arbete. Resten går under parollen "Är din chef en psykopat?" Är det bara arbetslösa stackare som har tid att läsa expressen?

- På ovan nämnda sajt kan man läsa smarta kommentarer från expressens läsare (i samband med att chefer frågar om man tänkt skaffa barn på anställningsintervjuer) : "företag vill inte att man ska ha barn, det är därför det finns så mycket abortkliniker i Sverige". Visst ska man inte diskriminera för barn, men att det finns abortkliniker för att företagen inte vill att man ska ha barn? Liiiiite långsökt kanske? Dessutom trodde jag man gjorde aborter inom landstinget?

- På sajten alltombarn så kan man utföra testet: "lider du av barnfobi?" Kanske har jag fel, men vad är man för sjuk jävel om man lider av barnfobi (finns det ens som begrepp?) OCH ÄNDÅ går in på en sajt som BARA handlar om barn!?

- Om man drömmer om saker som har orden "fast" i sig efter att man fått barn, är det illa då? Fast rumpa, fast jobb, fasta bröst... FAST det gör ju inte så mycket när allt kommer omkring...

- Mitt årshoroskop såg ut såhär för 2008:


Årets tema:
Viljestyrka
I år plockar du fram dina gamla drömmar och ger dem en ärlig chans, beslutsam att äntligen nå dina mål. Det gäller särskilt i kärlek, men även jobb och ekonomi mår bra av en extra dos effektivitet och vilja!

Kärlek:  Rosa chanser duggar tätt under hela året men du satsar kanske mest under våren eller hösten. Någon ur ditt förflutna kan få det att säga klick!


Pengar: Du tjänar på att vara envis och tro på dig själv, en udda affär eller investering kan ge fina slantar i börsen.


Se upp för: Att aldrig bli nöjd.

Jag vet inte om jag upplevt de där "rosa chanserna" direkt... Har man en liten skrikmaskin får man vara glad om det som annars är romantik-rosa skiftar i någon sort blekvit.aprikos färg. För att tala bildligt.
BR leksaker? En udda affär? Kanske... Året är ju inte slut än. Dessutom är det taskigt att skriva att jag ska se upp för att aldrig vara nöjd. Det är ju ett stående livsproblem för mig. Fast jag har iallafall valt världens mest nöjda kille som motvikt.

- Aftonbladet.se listar kaffebryggare. Som vanligt utan innehåll och med fel information. Jag blir sååååå ledsen! Likadant med testfakta som testat disktabletter. Man har jämfört 3i1 tabletter med vanliga. Utan att använda en maskin med det programmet. Mitt vitvaruhjärta gråter blod när jag läser sånt.

- Aftonbladet skriver också vad villor kostat: "vad gav grannen för sitt hus?" Jo, skitbra, när man ser vad snittet i HELA haninge är! Ja, för det är ju ingen skillnad på ett radhus i jordbro eller en villa på Dalarö i pris? MORR.

Det var nog allt för mig, jag funderar på massor, men jag hinner inte skriva ner allt.


Kommentarer
Postat av: Göte

Tickern är mitt fel :D

2008-10-20 @ 01:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0