Måndag hela veckan...

Typ iallafall. Har ni sett den filmen? Jag har nog tvingats utstå den lika många gånger som han vaknar upp och det är måndag. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Det har ändå inte varit en helt värdelös måndag, jag har varit hos mamma och pappa på middag, fast pappa var inte hemma. Idag är jag arg på att Niclas blir utnyttjad av människor hela tiden, fast han aldrig gör något ont mot någon. Då svartnar det för ögonen på mig, samtidigt som jag inte vill lägga mig i allt för mycket för hans skull. Det är svårt att älska människor, man vill skydda dem mot allt ont samtidigt som man vill att de ska få vara sig själva. Och det är ju sån Niclas är, en person som inte skriker och gormar om han blir orättvist behandlad... Jag å andra sidan är FÖR obekväm när jag tycker något är fel. Suck.

Om jag någon gång skulle få bli chef för anställda så hoppas jag att de skulle tycka att jag såg dem. Man kanske inte behöver älska alla människor, och framförallt inte sin chef, men jag hoppas att alla mina anställda skulle tycka att de blivit sedda för sin insats. Alla människor vill väl bli sedda, är det inte så? Inte att bli sedd som att få uppmärksamhet, utan att bli sedd för sitt egenvärde? Det tror jag de flesta chefer är väldigt dåliga på. Ibland ser jag hur olika personer mår, och så vill jag bara skrika för att ingen som betyder något för dem ser dem, t.ex. deras chef, deras mamma o pappa, deras lärare. Jag ser att de känner sig betydelselösa och ouppskattade och kan inte göra så mycket. Jag säger inte att jag är bäst, eller ens bra på att se människor, men jag iallafall viljan!

Imorgon är kanske en bra dag? Niclas är ledig och vi ska äta laxen jag skrev om i förra inlägget. Och så är han ledig. Bra grund kanske?

På fredag kommer Niclas telefon förhoppningsvis in. Den han har sparat till i ett halvår. Jag ber till Gud att den är så fantastisk som han tror att den är, den där telefonen upptar varenda middagskonversation numera. Fast jag älskar när han pratar om något så att det riktigt lyyyyyser ur ögonen på honom...

Idag drömmer jag om: ett stort fint kök med massa bak-ingredienser
Idag har jag: ätit kiwi (1:-/st på Ica maxi)
Igår tränade jag: 40 min på cykeln
Idag är jag glad över: när folk är snälla mot Amanda smälter hela jag, SHIT vad jag älskar den där lilla skrikmaskinen!
Idag är jag ledsen över: Varför kommer inte livet med ett facit?! Jag skulle vilja veta hur man ska göra i varje situation för att det skulle vara så bra som möjligt för Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0