Jakten på den perfekta lunchen

Nu när jag snart ska börja jobba så kommer ju även funderingarna på det här med lunch. För om jag ska jobba arslet av mig i december (det är ju en butik liksom) så vill man ju ha något att se fram emot på dagarna. Den perfekta lunchen skall vara:

-Billig
-Snabbuppvärmd (alternativt att den går att äta kall)
- Kort förberedlesetid
- God
- Ge bra mättnadskänsla
- Vara kalorisnål

Små krav va? Idag provade jag att laga en sallad med couscous, majs och salladskyckling. Till den hade jag en färdigköpt tzatsiki. Den fyllde nog de flesta av kriterierna ovan. Fast man kan ju inte äta det varje dag. Dessutom kan man ju inte gå och stinka vitlök på jobbet hela tiden.

Det kommer nog bli lite av en chock att börja jobba. De har förberett mig på att det är mycket jobb i december, och det vet jag ju! Men jag tycker det ska bli jättekul! Vi får se om jag börjar i Täby direkt eller om jag ska gå på upplärning i stan först. Från början var det sagt att jag skulle börja i PUB varuhuset men nu kommer jag in så sent att det är möjligt att jag får upplärning sen, eller under tiden... eller jag vet inte.

Imorgon jobbar Niclas 12-timmarsdag igen. Jag försöker att se fram emot helgen, fast jag är inte så glad åt livet just nu. Jag känner mig alltid ensam.

Kommentarer
Postat av: Göte

Jag brukar bunkra fiskgratäng från Willys när dom kör sina kampanjer. 2 för 20 spänn!

Billig!

Dock 9 min uppvärmningstid.

0 förberedelsetid

God som fan! (alla håller inte med)

Ger bra mättnad, eller inte!

Kalorisnål, 350kcal per portion!



eller så kan du tvinga din chef att köpa med sig sushi (som bjuder såklart)

2008-10-28 @ 21:18:17
Postat av: Angelique

Du kommer klara det där galant!!!

2008-10-28 @ 21:47:39
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: linda

När börjar du? Är det sant som jag har förstått, att Niclas inte ska jobba över jul?

Jag är för den delen också på jakt efter den perfekta lunchen till skolan...det blir oftast kassler med pasta och grönsaker, kallt och torrt ;)

2008-10-29 @ 08:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0