Jag vill ha #2

Jag mår lite bättre idag. Febern har gått ner, men jag vågar inte riktigt ta tempen för jag blir så hypokondrisk om den skulle visa lite förhöjd temp. Amanda mår också bättre idag, även om det rinner tjockt snor ur den där pyttelilla näsan. Hon har svårt att andas när hon sover stackarn.

Jag sitter och skriver matlista, men inspirationen vill inte infinna sig. Istället surfade jag in på kocken Leilas blogg och började läsa, sen var jag fast. En verkligt färgstark människa som gärna skulle få komma in i mitt kök. Jag länkar till hennes blogg i min panel sen, är man intresserad av inredning, drömmar om svensk sommar, italienska tavernor och självklart mat, så ska man inte missa bloggen. Jag längtar tills jag och N har en grill så vi kan testa pizza på grillen. Verkar grymt. Om inte annat kanske vi lånar grillen på galtis i sommar...

Jag håller på och inreder Amandas rum i tanken. Jag lockas ständigt av nya inredningstidningar och inredningsbutiker på nätet. Målet just nu är ett par gröna barngardiner som jag har någon sorts bild av i huvudet men som inte verkar finnas någonstans. Antingen verkar det vara kombinationen grönt-rött eller grönt-blått. Och det vill man ju inte ha. Grönt-vitt verkar inte finnas. Annars har jag hittat den här söta figuren som jag skulle vilja köpa till henne:

 
Sen kan den stå på hennes nattduksbord och veta att den alltid vakar över henne...

Idag är det inget babysim. Kursen är slut och vi har väl haft det lite knapert så vi har inte bokat någon ny á 1200 spänn. Jag är ju lite sugen, men oron för att hon kommer bli ett öronbarn gör mig lite ställd. Vi får väl se.

Annars skulle jag vilja ha ett nytt köksbord. Jag skäms lite över att erkänna att jag inte skött om det som jag borde, så det är lite slitet här och var och oljan verkar inte göra så mycket nytta längre. Annars har Swerox blivit en favoritsajt för mig att kika in på. Mycket är skräp, men skulle det inte vara häftigt med den här måsen hängande i taket på Amandas rum?


De har massor med fina fjärilar att komplettera de hon fick av  sin mormor och morfar från fjärilsmuseet också. Fast jag har inte satt upp dem än, kan inte bestämma mig för om jag ska ha dem på väggen eller i taket.

Nu ringde Amandas farmor och skulle höra hur det var med oss. Jag är så tacksam att alla tänker på oss, mina föräldrar ställer upp som att de inte hade annat för sig och alla ringer och hör av sig. Vilken tur vi har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0