Idag är det officiellt

...jag har jobbat min sista dag på giganten. Jag tänkte att Tommy skulle få berätta för personalen, men Jesper la tydligen uppsägningspappren direkt på Tommys skrivbord till allmän beskådan så alla kunde se. Jag är glad att jag iallafall berättade för Carro först. Shit vad jag gillar henne.

Jag ska alltså börja mitt nya jobb snart, från december jobbar jag på BR-leksaker i Täby tillsammans med ca 9 kollegor. Min titel heter alldeles fint "butikschef" och förrutom att stötta, pusha och coacha personalen så kommer jag vara ansvarig för allt annat, som t.ex. schemaläggning. Jag lägger mitt eget schema också, yay!
Lönen är betydligt bättre än giganten och de tror verkligen på mig.  När de berömde mig efter intervjuerna så kändes det som att de pratade om någon annan. All den uppskattning jag ville ha från giganten under sju år fick jag höra under ett telefonsamtal här. Konstigt hur dåligt jobb-självförtroende jag fått. Jag är STOLT över att få börja jobba på BR! Nu kanske mitt leksinne blir alldeles till sig också när jag får plocka med leksaker hela dagarna!

Nackdelar är väl att jag får gå tillbaka till jobbet ett par månader tidigare (fast jag längtar efter att jobba, jag är nog ingen klassisk hemmamamma) och att vi med största sannolikhet får ställa in thailandsresan... Men men, det finns ju kvar och nu behöver vi inte oroa oss för schemat när A börjar på dagis nästa höst heller. Sen får man börja åka kommunalt igen, går inte att ta bilen dit jämt.

Kommentarer
Postat av: Ankan

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-10-12 @ 20:51:47
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: linda och Göte

yeeeeey!! fy tusan vad vi är glada för dej!! Detta är du verkligen värd :) Elgiganten är lixom inte värda sådan kompetens som vi innehar ;)

2008-10-12 @ 21:39:51
Postat av: Anna

Grattis!!! Vad roligt! Butikschef är inte dåligt! Får väl börja handla i Täby ;-)

2008-10-12 @ 21:55:16
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Elin

Jättegrattis! Det passar ju dig utmärkt! :)

2008-10-12 @ 22:10:22
URL: http://elinsvang.blogg.se/
Postat av: Neggot

Jag lyckades hålla mig, Grattis =)

2008-10-15 @ 20:26:22
URL: http://bilder.floppan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0