I mitt huvud:

  •  Forskare tror att neandertalare behövde ca. 5-6000 kcal per dygn för att överleva, detta enligt senaste National Geographic. Detta för ju genast tankarna till hur många fler kakor, pizzor, wienerbröd och choklad de här människorna kunnat smälla i sig om de levt idag. Inte för att de hade blivit några skinny supermodels med den fysiken, men ändå.
  •  Om man går in på MediaMarkt i Barkarby och det är så tjockt med folk att man inte kommer fram i gångarna, för att en halvtimme senare sätta sin fot på giganten där det är...tomt. Inget jippo, inga kunder, inget go... Bara massa säljare som står och ser trötta ut och undrar när de får gå hem, då kanske man får lov att känna att det var skönt att man sa upp sig? Jag tackar elgiganten för de första 5 åren, SHIT vad roligt det var, ett paradis för en tävlingsmänniska! Men det kändes som att ta sig ur ett dåligt förhållande till slut. Och helt ärligt så är sju år det längsta jag varit ihop med någon.
  • Niclas fick välja duschcreme när vi handlade sist. Han köpte en som hette "happyful" och log mot mig. Och minsann, om jag inte kände mig lite mer Happy när jag löddrade in mig i duschen efter cykelturen. Det var förstås tanken på att han vill att jag ska vara glad som gjorde mig mest glad.
  • Jag cyklade idag. Kanske inte helt genomtänkt med tanke på min hosta, men skönt var det att vara tillbaka i sitt gamla spår!
  • Idag har vi ätit onyttigt, men jag glädjer mig åt att jag valde det smala alternativet rakt igenom: maxburgare med minimorötter till lunch, potatisgratäng med bea och nötkött  till middag. Middagen var faktiskt som ett kärleksförhållande: krämig potatisgratäng med lagom mycket sälta och kryddighet, en biff, perfekt rosa och marinerad sedan morgonen... Till det serverades bea-sås som jag inte tog av eftersom potatisgratängen var så krämig och jag åt massor med broccoli och sommargrönsaker till. Yum!
  • Idag har jag tittat på bröllopsform. Jag brukar passa på när Niclas är borta eftersom det inte är riktigt hans typ av program (dessutom så vet jag att jag bara känner mig löjlig om jag ska sitta och snörvla och snyfta när han är med). Idag var det inte sådär behjärtansvärt gråtmilt, men en hel del tips om hur man ska berika sitt liv tillsammans. Jag tror det är NU det börjar. Det här att man måste arbeta på sitt förhållande för att optimera det, det blir ännu viktigare när man får barn.
  • Varför hostar man? Idiotiskt som inte kan vara bra utom om man satt något i halsen. Så här blir det alltid när jag "jobbar" fastän jag är sjuk. Får väl ha den i flera veckor som vanligt.
  • Fest i helgen. Amanda hänger med (deras son ska också vara med). Jag tycker det fungerar bra att lämna bort henne, men kvällarna känns så taskiga att "ge bort" med tanke på vilket orolig sovperiod hon är i nu. Kanske kan Niclas åka hem lite tidigare och jag stannar kvar för en gångs skull?
  • Jag borde kanske bo på landet. Jag springer alltid omkring halvnaken här på kvällar och mornar utan en tanke på att nästa balkong är en armslängd bort. Niclas också, en gång stod han och spelade Wii i kalsonger när grannarna hade en liten gathering på balkongen. Vilken syn det måste vara. Nyss stod jag i BH och trosor i köket. Tåget hade inte kommit på perrongen. Tur att jag är så jäkla snygg att jag kan visa upp min mamma-kropp! Dessutom är det bättre att folk jag vet vilka de är smygtittar på mig än en ful gubbe.

Rättelse: Anledningen till att Linda o Göte tog med sig mat andra gången de var här var inte att maten var så äcklig första gången utan för att vi precis blivit föräldrar och de ville underlätta för oss. PUSS på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0