Hur dricker du?

Ja, jag håller inte på att göra en hemlig enkät för AA här, utan jag menar bara hur du helst dricker och ur vilket glas? Låt mig ge några exempel:

Mjölk dricker jag helst ur ett lagom stort dricksglas, inte för kall, inte för varm
Öl dricker jag gärna ur ett ölglas med tunna, tunna kanter, så man känner kylan genom glaset. All öl utom sån där klosteröl utan kolsyra som jag gärna dricker ur ett lerkrus!
Iste dricker jag helst i en karaff, med ett stort dricksglas som tillbehör och massor med is!
Kaffe dricker jag gärna i en ganska rak, hyfsat stor mugg som inte är för vid
Te däremot, lyckas jag alltid göra för varmt, så där önskar jag mig en stoooor, vid kopp
Vin dricker jag gärna i stooora vinglas, så man kan snurra runt vinet  i(nej, jag är ingen vinkännare, men något måste man ju göra när man är lite halvlullig)

Vet inte vad jag ville få ut av det här, men vad 17, det får vara kvar.

Idag fick jag hem en maxat-motiverad sambo från en kurs. Han berättade att de haft en motivator där som pratat om mål med livet. Att de som hade mål i livet, oavsett hur målen såg ut, var lyckligare, hade mer pengar, snyggare fruar... ja ni fattar. Tror att det stämmer, drivna människor är otroligt mer karistmatiska än andra. Dessutom är det ju lättare att komma någon vart i livet om man har mål. Jag tänkte på mina drömmar och mål när Niclas berättade om föreläsningen (betydligt mer entusiastiskt än vad som går att skriva här) och ska försöka skriva ner dem. Några kommer här nedanför. Jag ska nog ringa den där föreläsaren och tacka honom, de saker Niclas skrivit om sitt liv och vårt liv tillsammans fick det att tåras i ögonen av sinnesrörelse, jag visste inte ens att han hade en del av de drömmarna, för att inte tala om hur entusiastisk han var. Här kommer iallafall vad JAG vill göra i livet:

- Köpa ett radhus med egen uppfart, en veranda med grill
- Uppdatera mitt dykcert
- Åka till Italien och se alla "måsten"
- Åka till Texas och en riktig ranch och rida i markerna!
- Lära mig Thailändska
- Visa London för Niclas
- Leva ett bra liv med Niclas och Amanda där vi kan unna oss saker vi vill ha och god mat
- Gifta mig med Niclas (när jag skriver det här rodnar jag lite)
- Åka till Tokyo
- Åka till Australien
- Ha en kropp som passar med hur den ser ut i mitt huvud
- Ha en klädkammare (med fyllning kan tilläggas)
- Visa Amanda så mycket av världen jag bara kan!
- Vara en bra mamma för Amanda, en person hon vet alltid finns där för henne
- Ett växthus
- En prunkande trädgård där miljoner dofter samsas med varandra
- Ett bubbelbadkar
- Ta ridlektioner igen. Jag är fortfarande lite rädd efter alla olyckor jag haft med hästar, men jag tycker det är sååå roligt!

Det var nog allt för nu, men visst är allt möjligt? Om man bara kämpar hårt nog! (Marie, Niclas hade med "åka skoter" på sin lista, vi kanske kan komma upp i vinter, det är lite saker som spelar in, jag kan inte berätta mer just nu)

Idag drömmer jag om: Ja, läs ovan.
Idag har jag: varit hos mamma och pappa. Mamma konstaterade att det var en skitdag. Tack för den morsan ;) Jag tyckte att det var mysigt och köttfärssåsen mamma gjorde till lunch smakade himmelskt!
Igår tränade jag: Nada, förrutom promenaden med Frida då. En timme var vi borta
Idag är jag glad över: vad gjorde jag utan mina föräldrar? Tänk att jag valde just dom!
Idag är jag ledsen över: Ibland borde saker få vara som de var. All förändring är inte bra faktiskt.

Skulle dock inte vilja träffa en sån här i Australien...

Kommentarer
Postat av: Ankan

Jag citerar: "Bara för att jag förlovar mig med Niclas betyder inte det att jag vill gifta mig för det vill jag inte! Det är dyrt! Då köper jag hellre saker för pengarna!" Hur tänkte du försvara dig nu Angelica??

2008-10-10 @ 00:36:34
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0