Ätångest

Ja, jag vet inte vad som flygit i mig. Jag är tillbaka i mitt gamla destruktiva jag. Idag har jag ätit både en bit pizza, smörgåstårta, amerikanska pannkakor... SNACKA om dåligt samvete, dessutom har jag gjort det av fel anledning, dvs, jag har TRÖSTÄTIT. För vad? Vet inte, förkylningen som vägrar ge med sig, Niclas som jobbar som ett as, Mormor som är skitskruttig... det går väl alltid att hitta på något att tröstäta för?

Hur som helst så försökte jag intala mig själv att så länge det här destruktiva beteendet inte blir en trend så är det ingen fara på taket (det här var innan jag tog min tredje bit smörgåstårta). Pannkakorna var super dock, har alltid velat testa dem, och de blev sådär härligt fluffiga som jag inbillat mig att de är in the US...

Nåja, för att bota min ångest lite så gick jag ut på promenad med Amanda igen, det har ju varit torrt på all träning iom att vi varit så sjuka. Hon skrek halva vägen av någon anledning (hon vill helst sitta på mina axlar, men det fungerar ju inte när jag ska dra barnvagnen samtidigt). Så jag gick en promenad a 50 min och brände... kanske 200 kcal? Så då kan jag ju dra av dem från de 4000 kcal jag måste fått i mig idag. VEM FÖRSÖKER JAG LURA??? Inte kan man tro att jag läst både matte A, B, C, D på gymnasiet, för den ekvationen går inte ihop...

Åh, jag vill verkligen inte bli tjock igen... ska prata med min viktcoach Niclas idag hur vi ska lösa det här...

Nåja, hur som helst var min mormor på besök idag. Amanda visade sig på sitt bästa humör och la huvudet på sned heeeeela tiden samtidigt som hon strålar som en sol. Lovar att ungen fattar att hon är skitsöt när hon gör sådär. Hon är skruttig min mormor och är lite sämre varje gång jag ser henne. Det är tufft  även om man märkte att hon gillade att träffa Amanda och sken upp pga det. Jag är kanske lite lik pappa där, att jag drar mig undan när det blir jobbigt med anhöriga. Jag träffar inte min mormor så ofta, men jag har så otroligt mycket minnen från min barndom att jag inte vet vad jag gör när hon inte finns mer. Jag har inte så många släktingar från början, och nu tunnas det ut mer och mer. Ibland önskar jag att jag hade ett syskon som jag växt upp med, jag ser hur tufft det är för mamma med mormor, och jag hade velat haft någon att dela minnen från min barndom med. Å andra sidan har jag fått så mycket TID av mina föräldrar att det är skamligt. Jag är verkligen skyldiga dem mitt stora tack för uppväxten jag fått.

Fy vilket glatt inlägg det blev idag, känner ni inte hur den positiva energin omger er när ni läst allt om mitt fantastiska liv? Tänkte väl det.

Idag drömmer jag om: bättre ekonomi! Och det är inte så långt borta, kommer man känna sig rik när man är van att klara sig på det här?
Idag har jag: läst tidningen Mama och insett att Alexandra Pascalidou är min mamma-motsvarighet. Sjukt att vi är som bästisar utan att ens ha träffats!
Igår tränade jag: på att lyfta gaffeln till munnen med mer mat...
Idag är jag glad över: Niclas är ledig imorgon
Idag är jag ledsen över: kan man få en exocist som driver ut satan ur min kropp, han har gett mig den här hemska förkylningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0