Amanda 7 månader!

Idag fyller Amanda 7 månader. Hon fick sin present av oss redan förra veckan: en gåvagn. Inte för att hon kan gå med den än, men hon tycker det är väldans roligt att stå med den som stöd:
 Visst ser hon stolt ut?

Jag är lite orolig för henne just nu, hon har de senaste dagarna fått tillbaka febern och har väldigt lätt för att kräkas upp precis allt hon har ätit. Igår blev hon dessutom blå om läpparna så jag ringde sjukvårdsupplysningen som först frågade om jag hade gett henne blåbär att äta (hur idiotisk får man bli?!) för att sedan be mig ringa akuten. De tyckte jag inte behövde komma in, men oron finns ju kvar... Annars är hon en glad skit som blir rörligare och rörligare. Nu drar hon sig fram på golvet. Krypa verkar inte vara något för henne...

Idag hade jag och Amanda myslunch, jag åt tomatsoppa med vitöksbröd, Amanda fick rotfrukter och nötkött
Här är min lunch med Elle interiör som jag fått av mamma... fast det ser bättre ut än vad det är för jag hann inte läsa någon. Anledningen? Den här sötisen:


Nu kom vi precis hem från en promenad. Vi gick vår vanliga runda runt drevviken, och för en gångs skull hade jag med mig kameran. Så här vacker är hösten i Skogås:

 
Och...


Kommentarer
Postat av: Angelique

Grattis Amanda!! Va mysig dag ni verkar ha haft! Härligt med promenad och soppa. En riktigt höstdag!



KRAM

2008-10-27 @ 14:01:11
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis Amanda! Hon ser verkligen stolt ut med gåvagnen.



Haha kan inte annat än skratta åt sjukvårdsupplysningens kommentar. Hoppas lilltjejen kryar på sig.

2008-10-28 @ 08:12:10
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: linda

Den där lilla pluttan är fantastisk! Om min mage inte vore så full med godis hela tiden skulle jag äta upp den lilla sötsaken ;)

Jag brukar också få prata med lätt "puckade" sköterskor som frågar de mest korkade sakerna...Det är bara att andas djupt och tänka på diverse kunder man träffat på Giganten under åren, så kan man förstå dem i vissa fall....

Kram kram

2008-10-28 @ 15:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0