Tystnad

Det är tyst i vårt hem. Låt mig visualisera: Jag sitter i soffan, barfota. Lägenheten är städad och det luktar vädrat. Framför mig står en kopp sött te. Man ser röken ringla sig upp mot taket innan den försvinner, luftlätt och ljudlös. Ett svagt surrande kommer från akvariet. I köket knaprar katten på sitt torrfoder. Ett brummande av fläkten i datorn när jag skriver.

Varför? Resten av min familj ligger och förmiddagssover. Niclas tog Amanda imorse igen så jag skulle få sova och nu passade han på att somna om en sväng. När man fått barn så uppskattar man verkligen de här små stunderna av egen tid.

Annars då? Igår var Göte och Linda här. Jag åt alldeles för mycket så vågen visade plus imorse. SUCK! Jag kommer fan gå upp allting jag har lyckats gå ner om jag inte gör något drastiskt snart. Men nog om det, det var jättetrevligt och maten slank ner! Uschlingarna åker ju till Thailand snart och jag ser hur glad N blir när vi pratar om det. Förjävligt att vi var tvungna att ställa in resan. Vi får ladda för nästa år istället. Jag fick jättefina värmeljushållare av våra gäster dessutom, så nu ska här eldas!

Jag tror också jag ska börja skriva mer arga och dömande blogginlägg, för guuuud vad ni kommenterar när jag förfasar mig över saker, hihi.

På agendan idag står Niclas innebandymatch. Vet inte om jag ska gå och kolla, kanske går jag på en promenad med Amanda. Det är dumt när hans matcher börjar runt ett, för då ska han vara där halv tolv och sen håller det på till tre. Sen är det ju försent att hitta på något...

Igår kom Niclas föräldrar hem från kanarieöarna, vi ska väl ringa och önska dem välkomna till tråk-november senare idag!

Kommentarer
Postat av: linda

Igår så tänkte jag igenom det här med att hjälpa till med plockandet efter middagen när man blir bjuden...Och jag har nog beslutat mig för att man ska låta bli,eller iaf inte göra för mycket, för vill man bjuda på mat så har man lixom inte gjort det ordentligt om man inte får plocka undan själv...eller...Det kanske beror lite på situationen också...jaja kram på er iallafall!

2008-11-16 @ 10:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0