Trevliga torsdag

Jag vill bara poängtera att jag inte tycker det är rätt att VD:na tjänar 900 papp i månaden, jag menade mer att det inte bara är att dra ner någons lön för att det går sämre för företaget.Felet är ju från början att man gett de här personerna den höga lönen. Klart att poststackarna ska få julbord! Jag borde också få komma på julbord, jag är faktiskt anställd där fortfarande, men jag är inte bjuden. Så kan det vara.

Idag har jag varit och storhandlat. Två av recepten den här veckan blir thailändska. Vi köpte den där kokboken med expressen, vet inte om det var en så het affär, men himla kul med lite recept man inte sett innan. Det blir en soppa ena dagen och en wook andra dagen.

Jag lovade ju att jag skulle skriva om självkänsla vs. självförtroende. Jag läser den där boken: "Självkänsla nu" som var inne för ett par tre år sedan men som jag fått upp ögonen för just nu (jaja, jag är lite efter). Där står det exempel på skillnaden mellan självkänsla och självförtroende. Exempel: Säg att du är liten och en kille i klassen går fram till dig, puttar till dig och säger: "TJEJER KAN INTE SPELA BASKET!" Hade någon sagt så till mig hade jag gått hem och övat på trepoängare i flera veckor för att glänsa på nästa gympalektion. Eller rentav bett min pappa om basketlektioner. Det kallas självförtroende. Hade jag haft en bättre självkänsla däremot hade jag sagt "Pöh, basket, vem fan vill kunna spela basket?" Sen hade jag gått hem och bett om ridlektioner. Så, jag har ett relativt gott självförtroende, men en ganska låg självkänsla. Jag tror iallafall att den hade blivit allt lägre om jag fortsatt jobba på elgiganten, för efter alla nederlag har jag slutat bekräfta mig själv. Nu känns det som den är på väg upp och boken ger lite aha-upplevelese ju längre man kommer. Något ska man nog kunna lära sig. Jag har verkligen bestämt mig för att försöka vara en positiv människa. Men det är så svårt, så svårt. Ett annat exempel på låg självkänsla är när man sitter och pratar med massa människor och plötsligt kommer en tjej in och är sådär supersnygg, rolig och fantastisk så man bara spyr. Och man känner sig hämmad eller förändrad av henne.  Jag kommer nog skriva mer om den här boken så småning om.

Idag har två bra saker hänt:

1. Clementinerna har blivit goda! Inga kärnor och de är härligt söta!
2. Reklamkatalogerna har börjat komma! Åh, vad mysiga saker jag hittar till mig själv i julklapp! Jag vill ha allt! Den här t.ex. Tänk er glöggträffarna med den! Dorre har förövrigt massa mysiga produkter till hemmet, så gå in och kolla!

Kommentarer
Postat av: Angelique

Du vill inte bli inredare?? Du verkar ha ett handlag för de?

2008-11-21 @ 00:27:04
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0