Sex laxar i en laxask

Igår var det lax på menyn på storvretsvägen. Laxfileer med romsås och potatis skulle det bli, men när jag sa "oj, en potatis blev mosad" så sa Niclas "mmmm, potatismos" Så det blev det. Självklart fick jag tillfälle att använda min ena RICE-skål att ha romsåsen i:
 

Jag vet, det är så vackert så man blir tårögd. Ser ni blänket, ser ni den lite matta kanten... Är det inte fantastiskt?!

I min jakt på den ultimata bloggen hittade jag den om leif. Leif verkar vara en väldigt rebellisk liten chihuahua som skriver om sitt liv. Den är riktigt märklig och jag anar ett skäggigt konstnärs drägg bakom den där lilla hund-fasaden. Har man en 10 minuter att lägga på ingenting kan man absolut gå in och läsa. Har man inte det bör man nog låta bli.

Cissi har inte kommit än. Jag blev lite hungrig förrut så jag åt en laxfilé från igår. A la naturell. Så nu gissar jag att jag luktar som en gammal fiskebåt. Men jag tänker inte borsta tänderna, hon får skylla sig själv när hon kommer sent.

Tand-statusen på vår dotter är för övrigt oförändrat. Det är lika tandlöst där som en sugfisk. Stackars barn, kommer väl vara tandlös tills hon fyller åtta. Min mormor säger att hon inte hade något hår förrän hon var åtta. Så kommer det vara med Amanda, fast med tänderna. Jag tror det.

Igår skedde det ett dödsfall i familjen Alm-ström. Det var Niclas dalmatiner-molly som tog sitt sista andetag. Eller...gältag kanske. Vi sörjde inte sådär jättelänge dock. Kanske en halv minut. Eller mindre. Eftersom vi inte har en håv så tog niclas min te-sil och fångade döingen. Det var mindre trevligt. Imorse drack jag alltså julte med fiskbuljong. MUMS.

Jag måste bara berätta om när vi åkte bil igår och jag fick se reklamen för triss: "vinn 50 000 i 25 år".
Så här såg samtalet ut:

Jag: Åh, 50 000 i 25 år, det skulle vara något!
Niclas: Ja, verkligen!
J: Då skulle ingen av oss behöva jobba
N: Jag skulle kunna jobba 9 till 5 bara.
J: Men det är ju heltid?!
N: Ja, fast jag skulle inte behöva jobba helg. Det skulle vara skönt.
J: Men du skulle inte behöva jobba heltid!
N: Nä, fast jag skulle fortfarande kunna jobba som säljledare om jag jobbade 9-5
J: *muttrar lite*
N: Men du skulle ju kunna vara hemma...
J: Jag skulle inte vilja vara hemma om inte du var det! Vad skulle jag göra då?! *sur*
N: Näee... jag kanske skulle kunna jobba liiite mindre än heltid.

Vad betyder det här?

1. Om Niclas fick ofantligt mycket pengar skulle han fortfarande vilja jobba på El-efanten, förlåt, El-giganten.
2. Om jag får ofantligt mycket pengar skulle jag vilja resa ett halvår och relaxa i skärgården resten av året. Niclas dröm är att jobba 9-5.

Hoppas vi inte vinner, det finns säkert någon annan jäkel som skulle utnyttja de där pengarna bättre.

Kommentarer
Postat av: AntigigantenLinda

Ånej...Dom har förstört Niclas...

2008-11-28 @ 16:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0