Irritation och lite mamma-snack

Aftonbladet skriver om VD'na som trots att företagen de jobbar för går i botten tjänar storkovan. Jo, jag köper idén att de tjänar ofantligt mycket mer än vad de gör nytta. Uppenbarligen. MEN vad är alternativet? Låt mig ta ett exempel:

Om någon underbetald fritidspedagog med 20 papp i månaden gjorde ett skitjobb under en period, låt oss säga att hon skriker lite åt ungarna och inte sjunger några sånger så att ungstackarna blir understimulerade. Eller något, ni fattar. Ska man då DRA NER hennes lön med säg 5000:- för att hon inte-gör-ett-tillräckligt-bra-jobb? Skulle man göra det så skulle hela världen rasa och aftonbladet skulle sälja ännu fler lösnummer. Problemet är ju att de där företagsjättarna har valt att ge dem en jättelön från början. Då kan man inte bara dra ner lönen sådär. Det fungerar liksom inte. Istället borde man ha gett den där människan med monsterlönen en liten lägre månadslön men generösare bonusavtal om företaget gick bra. Och de ska ju inte ha några bonusar såklart OM det inte är så att bonusen grundar sig på annat än företagsvinst. Det finns ju faktiskt ord som medarbetarindex och annat pladder som VD:ar jobbar efter. Nog om det. Jag skänker en tanke till alla stackare som mist jobbet pga volvo-krisen, det är verkligen ingen värd.

Idag var ju mamma, pappa och Christina på besök. Det var trevligt. Min mamma var brutalärlig som vanligt och frågade vart mina bröst tagit vägen. Jag sa att Amanda tagit dem. Nu ligger all bröstvävnad i de där tjocka bebislåren och gör nytta. Eller nåt. Jag vill ha tillbaka mina gamla bröst. Eller några bröst över huvudtaget går bra. Note to self: köp en vadderad push-up BH. Nu börjar jag fatta varför man ska "ha sitt på det torra" när man ska skaffa barn. Inte för barnets skull utan för att man ska slippa gå ut på krogen och kallas för "läderlappen". Hejdå partytopp, heeeelloooo superbra! Jag tänker inte säga något mamma-sliskigt som att "min kropp är förändrad, brösten hänger och magen dallrar, men jag vet att mitt barn har bott där inne och känner mig stolt". Jojo. Så länge man KAN se ut som Heidi Klum efter två ungar (och de verkar ju haft det alldeles utmärkt i hennes mage) så kommer jag inte säga något sådant. Det är bara kvinnor som säger såna saker. Har ni någonsin hört en man säga "jag har hängpung, men jag vet att min säd bott där inne som skapat mina vackra barn, så jag är stolt över den". Ha! Nä, en kille säger i bästa fall: "kolla killar, vilken JÄVLA hängpung jag fått på senare år, akta så jag inte sopar till dig inne på plan, HÖ HÖ". Återigen: i bästa fall.

Imorgon ska jag skriva om självförtroende vs. självkänsla. Ni kanske tror det är samma, men icke! Jag kan lova smaskiga detaljer och exempel ur mitt eget liv som exempel.

Förresten så hade jag nytt läsarrekord i förrgår. Hela 20 stackars unika satar var inne på min blogg och läste. Mina vänner: sluta gå in på olika datorer för att göra mig glad :)


Kommentarer
Postat av: Angelique

Det som är så bra med den att den "stänger" in och omfamnar brösten så du kan visst ha den!!!! HA!!! Va säger du nu då OLDIE!!!

2008-11-19 @ 23:12:15
URL: http://angeliquelundquist.blogg.se/
Postat av: linda

Om du inte är inne på expressen så ofta så har du ett hett lästips här;

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1375381/900-000-till-vd-n-men-ingen-julfest-till-brevbararna



Där snackar vi personalvård!

2008-11-20 @ 10:04:38
Postat av: Anna

Det är bara att lägga sig under kniven!

2008-11-20 @ 12:19:36
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0