Nästan som förr!

Idag har jag och Niclas spelat Wii i lugna stunder. Inte så att det gått ut över Amanda förstås, men när hon sov så satte vi genast på spelet. Romantik? Knappast. Spänning och teamwork? Jajamen. Som förr i tiden när vi var barnlösa.

Vi blev inbjudna till fest imorgon. Av Niclas kompis. VI blev inbjudna. Jag gillar Niclas mogna kompisar. De som ser mig som en människa (och partner till Niclas) och inte ett bihang. Jag uppskattar sånt väldigt mycket och såna kompisar växer i mina ögon. Självklart måste vi inte göra allt tillsammans, men att jag ens existerar betyder mycket för mig. Tyvärr ska vi inte gå dock, det är ju lite sådär när man har lillskruttan. Det kanske kommer snarare än man tror med barnvakt *blink blink* Undrar om jag är känslig för sånt sen jag var ihop med Lowe. Glömmer aldrig när hans kompisar ringde sent på kvällen när vi lagt oss och han säger: "Jag blev bjuden på fest" och jag säger: "Ja, men om du vill gå så kan vi gå". Han: "Ja det vill jag, men det är bara jag som är bjuden" Han tyckte alltså att jag skulle stanna kvar själv i hans lägenhet över natten som jag åkt till efter skolan medan han gick på fest. Pffht. Nobody puts baby in a corner som Linda säger. Inte särskilt länge iallafall.

Idag har vi varit på middag hos Cissi och Christer och ätit Alaska-lax! Det ni! Riktigt viltfångad lax med härlig smak, inte den där vattninga som annars kan bli. Lax är ju den nya torsken sägs det (=svenssonfisk) och det får det gärna vara, för jag ÄLSKAR lax. Det var mycket trevligt! Vi fick med oss en kompendium om vad man ska tänka på när man köper hus, så den ska jag lusläsa vid tillfälle. Ullis var här på morgonen också, Amanda gillar henne verkligen. Satt i hennes knä hela tiden och skojade och skrattade. Sen gick Ullis in och la henne att sova middag.


Vi har även frostat av frysen, det var ju minusgrader ute så vi passade på. Skönt att ha det avklarat. Även om Niclas ska vara hemma så är det skönt att göra såna lite större grejer innan jag börjar jobba. Inte för att han gör det sämre än jag... Utan för att han inte tänker på sånt. Killar generellt tänker inte på sånt verkar det som. Undrar varför. Exempel: jag går på toa, tar en ny rulle. Noterar att det är två rullar kvar. "Ah, nästa vecka måste vi köpa nya rullar". Niclas tar sista strippen på toarullen och säger: "har vi mer toapapper?". Hur man rengör filtret på diskmaskinen visade jag hur man gjorde häromdagen. Undrar om han funderat på om vi har det enda självrengörande diskmaskinsfiltret i världen de två åren vi bott här innan... Nu ska jag sluta vara elak, jag tror det kommer gå super när Niclas sköter markservicen. Kanske inte på en gång, men efter ett tag.

Här kommer lite bilder från idag, random pick:

Amanda hjälper mig i köket...
 Fantastiska Cala...
Amanda hasar sig fram. Att krypa är för veklingar tycker hon. Hon ser ju läskigt smart ut också med den där minen, haha.
Ett kristallhjärta som hänger i vårt köksfönster nu. Framemot första advent får det nog flytta in i sovrummet. Jag fick det av Christina från Halmstad i för tidig födelsedagspresent. Fint va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0