Mitt nya liv, dag 1

Jag har bestämt mig. Jag ska gå ner de sista kilona (5,8 efter helgens smörgåstårta). Jag ska försöka tänka positiva tankar om mitt liv som faktiskt är jäkligt bra. Jag ska försöka att vara en glad sambo till Niclas varje kväll.

Så... lätt att skriva ner, men liiiite svårare att genomföra i verkliga livet. Steg nummer ett idag har varit att ta tag i maten. Jag har:

- slängt den där gamla chokladcremen som jag tjuväter ibland när ingen ser.
- Gjort lunch bestående av en pastasås med krossade tomater, vitlök, basilika, svarta bönor, skaldjursmix och lite 10% fetaost nersmulad. Till det fullkornspasta. Blev helt ok faktiskt. Bönor har aldrig riktigt varit min grej, men jag har börjat inse att fördelarna i ren nytta för kroppen väger ganska tungt mot att de smakar ingenting och är ganska mjöliga. Dessutom slipper man ju hålla på och blötlägga bönorna nuförtiden vilket är en STOR fördel.

Dessutom har jag köpt:

- Finn crisp och färskost light att ha som mellanmål när sötsuget dyker upp på eftermiddagen
- Köpt bananer och lättmjölk att göra smoothie på om sötsuget tar över

Jag har också bestämt att jag ska sätta upp mål halvårsvis och sen ska jag se till att det blir verklighet. Jag återkommer om första målet.

Tyvärr så sover jag väldigt dåligt nu för tiden, det är tankar om jobbet som spökar, inte att jag tycker det är roligt, utan mest för att det är så okänt. Oftast somnar jag inte innan 00.30. Men jag ska försöka att inte göra så stor affär av det, förr eller senare så slutar väl tankarna att komma. Eller så blir man så trött att man somnar iallafall.

Shit vilket tråkigt inlägg det blev!

Kommentarer
Postat av: linda

du är min morot!! (säger man så?)

Inspiration och motivation ger du mig iaf :)

2008-11-10 @ 15:48:20
Postat av: linda

hej jag glömde säga att om ni fortfarande vill äta mat med oss på lördag så går det jättebra :)

2008-11-10 @ 18:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0